Svar på frågestunden!

Nu är jag i Warsawa! Förhoppningsvis har jag det helt fantastiskt!

I skrivande stund ligger jag i min säng och är nervös/pirrig/upprymd för att resa iväg imorgon och tänkte att ni på onsdag (idag alltså) ska få svar på era frågor som ni ställt för längesen! Jag har fotat av bilderna pga enklast från mobilen. Läs och njut!


Bra! Tipsar alla om denna metod(C-vitamin brustabletter blandat med lite vatten och schampo/balsam)


Jag tycker jättemycket om min klass! Och det finns en person jag inte umgåtts med på hur länge som helst eftersom han är ute och surfar runt och jag har saknat honom sen vi vinka hejdå



1. Den ultimata festen som jag hostar är på ett tak med pool! Det är SÅKLART tema på festen typ yrken! Alla som kommer har med sig fantastiska presenter för detta är en födelsedagsfest förstår ni.  

Det finns open stage och jag har hyrt in en DJ som spelar alla bra danslåtar som finns, dvs ingen techno eller sånt blaj utan bara SAREK, destinys child, ABBA och så vidare.   

Det bjuds naturligtvis på så mycket god mat att ni förstår inte! Sushi, fruktfat, enorma brownies, grillad kyckling, smörpopcorn, sockervadd, pastasallad, selleri med vitlöksost, marangtårta med mera. Och NATURLIGTVIS har jag anlitat en bartender som gör fantastiska drinkar i typ meloner och som cirkulerar runt med rosa champagne till alla gäster.

Alla badar såklart i den stora poolen och det finns också en hångelhörna gjord av hängmattor. Under hela kvällen bjuds det på fjantiga lekar såsom fiskdamm, ryska posten och norsk fylla. Vi dansar och käkar och ni håller tal enda fram tills det gryr då vi har en grym brunch och kollar på "Pretty Woman" på enorm projektor. 

SNÄLLA KAN DENNA FEST HÄNDA 

2. Jag börjar teater på STEG! Eller bild på globbe! Hehe

3. Marc Jacobs "Daisy"! Min standardparfym pga luktar blommigt och gott men ändå lite subtilit. Till fest har jag Jimmie Choos(hur stavas det heheh) lilla lila. Så bra koll har jag på märken! De e sååå goda i alla fall=jag luktar sååå gott

4. Run all night tror jag den hette! Med Liam Neeson och Joel Kinnaman. Det var en thriller som fokuserade på typ fader-son relationen och att fucka upp. Ganska spännande och bra gjord för bio! Dock lite platt men spännande hur film utvecklas så jävla snabbt, snart kommer det vara möjligt att göra så mycket, kommer vi skala av eller fortsätta framåt?? Summa sumarum den väckte en del tankar och jag glömde äta popcornen pga spänning men var inte en jättejättebra film.

5. ÅHH så svårt jag fikar på samma ställen hela tiden!!
De är String, BUBB, mårds, blå lotus. String är mysigt på det där omysigaste sättet och mitt stammisställe. Du får kaffe o kaka för 40 men det är rätt sunkigt och inte så gott alla gånger. BUBB och mårds är oändligt mycket kaffe för en tjuga och jättemysigt men inte så bra att äta på.  Blå lotus har godaste latten och fin uteservering men är dyrt! Varför kan jag inte bättre när jag fikar HELA TIDEN :(


Om 30 är är jag snart 48. Då har jag ett gäng politiskt aktiva ungar och en partner som lagar frukost. Vi bor på Söder och jag är så jävla lycklig över att få ha kommit hem igen. Jag spelar fortfarande i mitt gamla band, men håller mest på med mitt ungdomsgårdsprojket för unga, eller skriver i diverse digitala tidningar xD om feminism, psykisk ohälsa och teater. När jag behöver inspiration åker jag och Elvis till Lissabon och sitter på altanen till vårt hus där och kollar på havet och dricker champagne. Rimligt väl?


Oooojjjj vilken svår men BRA fråga!! Jag tolkar den lite som jag vill hoppas det är Okidoki

0-6 var jag så jävla GLAD minns jag! Inte ett bekymmer nånstans inte ett enda moln på den lille himlen

6-9 var jag rätt ledsen! Inget var riktigt bra i skolan, var annorlunda utan att palla förändra eller stå för det

9-12 mellanstadiet! En rätt bra tid som jag minns det! Fastnade med dem jag fastnat hos fortfarande, hade en fantastisk fritidsledare, började jobba på min teater och blev lite roligare 

12-15 högstadiet! En förbannelse och välsignelse på samma gång! Jag började få ångest, jag blev lite vuxen, jag utvecklades till en människa sm började grubbla på det jag tror på och tycker om idag. Jag började gå i kvinnosepartistisk diskussionscirkel, försökte lista ut varför jag mådde piss ibland, började lyssna på Håkan och fick på så vis upptäcka en hel del om musik och mig själv, blev mer och mer vänster, blev svinkär i min konfaledare och skaffade docs. Sjuan var mestadels fantastisk, åttan var mestadels vidrig, nian var mestadels tråkig. Jag var nästan alltid uttråkad, olyckligt kär, tankspridd, fruktansvärt ängslig, eller så var jag så lycklig att jag höll på att dö för att jag gått på en konsert varit på ett läger pratat med nån i en park och letade efter den kicken konstant utan att vara tillräckligt stor eller tro tillräckligt på mig själv för att få ha tillgång till den. 

15~18 min gymnasietid hitills! Jag har börjat växa in i mig själv. Kunnat släppa taget om sånt jag inte är intresserad av och börjat få pejl på vad jag behöver och vill. Min vardag är 1000 gånger fetare än jag kunde drömma om när jag var typ 13, jag har världens bästa folk omkring mig, jag kan argumentera för allt jag tror på, jag har tillgång till kicken jag letade efter hela barndomen,  mycket enklare.  Jag har börjat tycka om mig själv mycket mer och kan hantera mitt mörker mycket bättre,  även om min ångest är skarpare än någonsin. Jag börjar bli tillfreds i mig själv vilket ju är vettigt för snart blir jag vuxen!


Favortifilmer: sagan om ringen trilogin! Utan tvekan! Annars Clueless, pretty woman, little miss sunshine, när lammen tystnar, west side story, att angöra en pudel! Kanske ska göra en filmrecension!

Frukost: bananpannkakor, surfegsfralla, smootie, mimosa, cappuccino, pain au chocolate! Allt livets goda helt enkelt och helst alldeles gratis! 

Favoritämne: svenska och samhällskunskap! Jag ska nog bli sexolog



Alltså hur bra frågor!!!!

1. Jag skulle ringa folk jag gillar i smyg och säga det? Så jävla orimligt att det är det jag är mest rädd för men skulle nästan vara detta! Men också ta debatten med alla jävla snubbar i min omgivning jag inte vill "stöta mig med". Så otroligt dumt att jag tänker så vanligtvis men så kan det vara! Sen skulle jag också planka in på Eriksdalsbadet på morgonen och bada när solen går upp som Lisa och Ellen gjorde förra året! Eller typ ha en fet fest

2. Ängslighet! Min värsta! 

3. Så jävla mycket! Typ "oroa dig aldrig för nåt dumt och onödigt, för vips så är din ungdom borta och inget hände" och "sen kommer de upptäcka att det finns en hel stil/ideologi/verklighet som är med dig och då är du redan framme" eller "det finns en hormon som får dig stt känna så" samt "japp, det är sant att folk förtrycker varann det är inte bara en magkänsla" och sist men inte minst "det löser sig". 

En liten s/o till din blogg också bby


1. Jag önskar verkligen att jag var svinsmart! Alltså på det där analytiska sättet! Jag önskar också att jag var spännande! Att jag inte öppna käften om allt precis hela tiden!!! Eller att jag var kaxigare förstås! Eller hade mindre konsekvenstänk.

2. Mitt eget skratt e ganska gött! Annars typ Andrés plötsliga när jag lyckats få honom att skratta fast han egentligen är sur och jag vill gråta för det känns så fint i mig. 

3. Oj svårt att säga inte kändis? Vem som helst av mina kompisar jue

4. Typ nån som hatar mig så jag kunde förstå hur det gick till xD nä men kanske nån (dvs André) som är kär i mig faktiskt fatta mäktig känsla att få prova på att vara kär i sig själv!

5. Jag älskar Flora Wiströms insta ändå instagoals! Och Caroline Ringskog Ferrada-Nolis ahahhhh gift dig med mig!!!! 

6. Älskar mina kompisar bloggar som ni kan se i länkar så fort nån berättar för mig hur en gör!!! Läser nästan inga utomståendes bloggar förutom en som nu blivit privat :( och vars ägare senare blev ihop med min bästis brorsa Wth 

7. Helt ärligt mina kompisar! Säger inte detta för att smöra eftersom jag obv inte behöver smöra för dem?? Och morsan förstås. Samt min gamla konfapräst han var så jävla grym och räddade mig ur typ den värsta perioden i mitt liv



1. Att jag pallat med att tycka det jag tycker! Och typ gå gymnasiet 

2. Hade en intressant diskussion om det här för ett tag sen då jag tycker att jag har ett flöde av kärlek som reflekteras på olika nivåer och de andra tyckte att jag var dum i huvet :( min äldsta bästis är Elvis iaf

3. 32! Precis fått barn, gör politisk satir, har en stadig partner, färgmatchar i garderoben och är barnslig men på ett ärligt sätt! Bor på söder såklart och drejar lite i köket

4:1  Jag och brorsan blir skjutasade i tvillingvagnen på Skansen. Jag är kanske fyra och solen skiner och jag har noll problem.

4:2 Min nya lilla hundvalp ligger i mitt knä och det regnar mot bilfönstret. 

4:3 Jag träffar Nisse och han säger att jag strålar. På väg in ser jag nån med lugg och tycker att han är söt. Jag är sexton och mitt liv har precis börjat



1. Nationalmuseum! 
2. Jag vet inte :/ sök det du tycker är kul inte det du är bra på! När en är ung är det värt att prova på olika! 

Det var det! Tack för bäst frågor! Vi hörs snart! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fick du Caroline att godkänna dig på insta???!

2015-07-21 @ 09:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0