vad som ryms i ett år

det här är antagligen inte ett jättekul inlägg att läsa men jag vill skriva det så jag kan gå tillbaka typ nästa år och läsa!! oxå varför ska jag förklara mig läs inte om du inte bryr dig
 
 
jag sammanfattade 2017 i min dagbok häromnatten! jag kom fram till ungefär:
 
2017 har varit det aaaabsolut mest omtumlande året och det bästa hitills i mitt liv haha sorry alla som hatat detta år men för mig har det verkligen stundtals varit kukbra
det låter absurt kanske att så tvärsäkert kunna fastslå en sådan sak, men jag kan lksom inte jämföra mig själv idag med vad jag var för ett år sen eller någonsin innan, och det måste väl ändå betyda något!!
alltså en del grejer har verkligen varit såååååå sorgliga det här året men det är ju så med sorg (till skillnad från typ deppression): en känsla som ska bevaras till varje pris!! Även om man, när man är mitt i den, mår som ett as.
 
här är sånt jag tänkt på/fattat/kommit fram till 2017 
 
  • man får ta dumma beslut, göra dåliga saker, såra folk och ändå vara en person som förtjänar respekt (förstår ni att det tagit tjugo fucking år för mig att på allvar acceptera detta angående mig själv?? inte undra på att man varit så jävla spattig hela livet)
  • man måste inte ta allt på så stort allvar. jag är 100% för att lyssna typ till sin magkänsla, men ibland är det verkligen väldigt skönt att komma ihåg att det bor spöken i ens hjärna och mage och att om några dagar eller månader kommer den här känslan vara utbytt mot något annat. Allt som händer i ens liv när man är tjugo år är inte på liv och död. 
  • man har sina egna fötter och dom bär en bättre än man nånsin kan fatta. kroppen är jätteduktig på att inbilla en att man inte klarar EN ENDA DAG TILL! men man måste lita på sina fötter. 
  • man får inte vara feg. Det är faktiskt det värsta man kan göra mot sig själv!! att inte göra saker för att det kan gå åt helv..jag har upptäckt att både dom saker som gick åt helvete detta år och som inte gjorde det var värt det...och jag skulle aldrg fakking förlåtit mig själv om jag inte vågat hehe
  • omfamna dina kriser. Utan dom har man mycket, mycket lite och blir en mycket ointressant person. Att ha några problem kan ibland göra en mycket gott. 
  • det är jättekul att ha kul. Jag har haft...såååå jävla kul detta år. Tänkt väldigt mycket på mig själv..vilket kanske inte var jätteschysst men väldigt nödvändigt för mig, det var som att jag tog igen ett par år. Druckit alldeles för mycket alkohol...vilket ju inte är bra som bekant...men det var feett kul..umgåtts väldigt mycket med mina bästisar...vilket är som att simma i en pool av champagne typ...gjort bort mig på fyllan..kommit på att det inte gör så mycket...slutat bry mig ännu mer om vad folk tycker om mig..på gott och ont hehe...inte respekterat killar så mycket...man ska respektera all människor tycker jag...men ibland får man driva med dom...vilket leder mig till nästa punkt
  • man måste inte vara en moraliskt korrekt person med typ "en sund inställning". Kanske är jag en självisk, jobbig, narcissistisk person. Men jag har liksom aldrig påstått att jag skulle vara något annat??? och då kan man ju jobba på det någongång! men det här året har jag behövt jobba på lite andra inre processer!
  • det ryms hundra liv i ett och samma. Vilket väl egentligen är typ en sammanfattning av allt detta. Jag och linan satt på ett café i juni och kom fram till att om någon i typ januari hade berättat för oss allt som vi skulle vara med om det halvåret hade vi liksom aldrig, aldrig kunnat tro det. Tiden rymmer saker man aldrig kan gissa sig till. a blessing and a curse
 
här några bilder som jag råka ha på min dator som får sammanfatta lite grann
 
 
 
 
tack till: 
mitt mod
mina gamla bästisar
mina nya bästisar
mimosan
solen
att smarta människor skriver böcker, målar tavlor, sätter upp föreställningar och gör musik
 
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0