It's the most wonderful time of the year och jag har inte en lugn stund

Stressen skadar mig verkligen. Jag får huvudvärk, skenande hjärta och titlltäppta lungor, röda ögon och kliande kropp. Den ger mig tunnelseende och ångest och sömnbrist. På södra kom en föreläsare och berättade att det farligaste med stressen är att vi tror att det är farligt att vara stressade. Jag vet inte vad det är, bara att det är livsfarligt och avskyvärt , det är fysiskt för mig och jag kliar, kräks, kapitulerar ihop med illusionen om stress

Som tur är har jag signat upp på en del kul stressigheter! På måndag ska jag exempelvis larva mig på scen inför hela skolan och idag ska lajva Lucia på fyra ställen. Det är stress, men det är skratt, applåder, lussebullar och JULEFRID

Och på tisdag har jag dragit sista pluggstressens andetag på några veckor och julen välsignar mig med sin närvaro. 

Jag tycker bara det är så svårt att ta vara på det som är roligt när stressen är mig hack i häl. Men en får komma ihåg att NU är NU och så länge NU är hyggligt så är faktiskt tillvaron hygglig! 

Exempelvis när ens gamla bästisar kommer på ens genrep och kramas och älskar och ger en presnter

Exempelvis när ens klass turnerar runt med egen ihopsatt luciatåg och bjuds på julmust och faktiskt lyckas sjunga trestämmigt 

Exemplevis när ens pojkvän som en inte sett på länge står under julbelysningen på Medis och en påminns om att det här är den tredje julen tillsammans med honom 

Exempelvis när ens brorsas band sitter och käkar mackor i köket på kvällen och en fastnar med dem och dricker kaffe tills klockan blir två 



Mina tärnor i livet 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0