På oss väntar miljontals dagar

Att högtider är något som jag anses ska fira till bristningsgränsen är antagligen något som inte gått er obemärkt förbi. Och imorgon är det här! Det nya året. Jag tycker så mycket om nyår,  inte bara för festandet och bubblandet och kyssandet, utan också för att det passar bra då att tänka igenom vad en trivs med och vad en inte trivs med och så vidare. Och i år är inget vanligt nyår för mig. I år är nämligen det största nyåret någonsin för mig. 2016 är nämligen året som står ingraverat i min studentmössa! Mitt första vuxna år i livet. Jag har som ni kanske märkt en inte helt osentimental inställning till livet, och naturligtvis är detta ENORMT för mig! Nu börjar det! Och jag vill så gärna vara med så mycket det bara går. Därför kommer jag här att presentera 2016 års nyårslöften eller kanske snarare 2016 års livsinställning och attityd. Varsegoda att applicera på era egna liv, även om ni inte ska ta studenten i år är jag säker på att ni också känner MAGIN i det nya året och kan säkert ha nytta av några av mina slutsatser av livet! Håll till godo
 
2015 la jag mig till med några livsmotton som minst sagt kryddade till tillvaron och som hjälpte mig igenom även de mörkaste av stunder. Nämligen
 
LYXAT-att lyxa till tillvaron för att få njuta av även de skitigaste av dagar
MAXAT-att göra allt så mycket det bara går! Oavsett om det är dans, plugg, kärlek, åsikter det rör sig om!
FUCKAT-att fucka ur när tillfälle ges, att fucka oro och ångest, att fucka alla som sänker en, att fucka begränsningar
 
Dessa har fungerat så bra att jag håller kvar vid dem. Men något mer behövs. Dessa livsmotton är bra att ta till för att göra livet lite enklare och roligare, men ett år som 2016 behöver också lite fart. Mer energi och kraft liksom, ni fattar! Därför presenterar jag för er, 2016 års livsmotton:
 
KAXIGT

Ett helt vuxenliv ligger framför fossingarna. Inte går det att ha livet framför fötterna och ha några skitiga dojor på sig, NÄ här är det sylvassa klackar som gäller. (obs detta är en metafor). INGEN ska sätta sig på oss i år IM TELLING YOU! Dags att trampa hål på alla skitkillars unkna stil och attityd och fördomar med klackarna, dags att vandra in på arbetsintervjun och smattra med fötterna, dags att dansa med läckraste mänskan på klubben i sin fulla längd, dags att ta över röda mattan och svänga höfterna av fotograferna. 
 
Men det är svårt att ta över världen när killar har fått för sig att de äger den. Jag orkar inte med det längre! Att förminskas, förbises och fördummas när jag sitter där och råkar veta att den här världen är lika mycket min! Jag tycker inte en som icke-kille har något ansvar att ta tillbaka världen, för det är så svårt att orka! Och jag har inte orkat så många gånger. Men nu känner jag att om det är något jag inte orkar med, så är det att se världen rövas bort från mig. I år håller jag inte käften längre, i år besparar jag er inga skrik! Och jag vet att jag har med mig ER!  
 
Men det är svårt att ta över världen när det sitter en djävul i din hjärna och äter upp ditt förnuft och spyr oro, ångest och ängslighet över dig. Men låt mig berätta för er, att om vi fyller hela kroppen med kaxigheten kommer det inte finnas plats för någon ängslighet i den. Ut med onödig oro, ångest och ängslighet! Den förgör mig ängsligheten, den tar mitt liv ifrån mig! Och nu räcker det. Hur ska jag kunna ta över världen, om jag inte ens kan ta över min egen hjärna? nä, jag har fått nog. från och med 2016 finns det inte längre någon plats för ängslighet i min kropp, och jag hoppas att ni kan ta samma beslut! Elina och jag har lovat varandra att skaka ur varandras ängslighet ur kropparna när den kommer smygandes och det här kan nog vara bra, att delge den där djävulen med någon annan, får då blir den mindre verklig!
 
Ingen mer feg inställning, ingen mer ängslighet, inga fler gubbar ska få ta livet ifrån oss längre! Inga mer skitiga dojor för vi förtjänar nåt bättre, äg varje dag som om du hade fjorton centimeter och platå under fötterna. Och så skola världen bli din
 
FLÖRTIGT
 
Jag tror stenhårt på attraktionslagarna i universum! Om ni typ inte gör det så går det bra att ta del av den inställningen utan att tro på kosmisk kontakt (även om det gör det lite roligare). Om du tror på att du kan flörta till dig allt i världen, är du halvvägs där! 
 
Härom månaden träffade jag min gamla crush på en klubb och jag visste att jag hade hans lilla hjärta i handen. Om jag hade vetat det för två år sen, att det skulle bli så, skulle jag (citerat Olga Öhrn) "spytt och svimmat av på sekunden". Och när jag fått den insikten var det som att allt kändes möjligt! Här ligger hela universum och jag kan få allt. jag. vill! Hade jag inte begränsat mig i tanken för några år sedan, hade universum varit mitt redan då. 
 
Suma sumarum (fortfarande så himla osäker på innnebörden och stavningen av detta ) är att mentala begränsningar är ett verktyg påhittat av äckliga gubbar med makt som inte vill att vi ska tro att vi kan klara av vad som helst eller kan bli lyckliga utan att spendera miljarder på tråkiga prylar och fula bilar (källa: känsla) och om du utgår ifrån att "det där klarar nog inte jag" kan du lika gärna prova att göra och det misslyckas, och då har du ändå vunnit erfarenhet! och kanske en och annan kyss/ arbetsmerit/gnutta självförtroende på köpet.
 
Mamma har en bok som heter typ "be så ska du få" och berör just det här med attraktionslagarna i universum men jag råder er att "flörta så ska du få" istället/också. Subtrahera mentala begränsningar och addera istället menatl flörtighet! Flörta till er drinkar, vänner och sex men det går lika bra att mentalflörta till sig jobb, kändisskap och eventuellt husdjur också.

TÖRSTIGT
 
Här under skulle jag vilja inleda med min hemgjorda slogan "mer icke-ekonomiskt baserad kapitalism i mitt liv". Kapitalism är ungefär lika fräscht som gamla ägg eller typ otvättade kalsonger, men min icke-ekonmiskt baserade kapitalism är däremot lika fräsch som nyponrosor eller rena lakan! Alltså, det handlar om att roffa åt sig!! Detta kan låta lite osmakligt men låt mig förklara.
 
I vårt nya vuxna liv måste vi lära oss att roffa åt oss. Av erfarenheter, vänner, dans, hångel, kunskap och lyx! Jag uppmanar INTE att roffa åt sig av pengar, utrymme en inte ska ha eller människors intigritet, utan att roffa åt sig av livets goda! LÅt mig ge er ett exempel från mitt egna liv för att öka förståelsen ytterligare. Igår slängde jag ut alla mina tråkiga, osköna, urtvättade, fula trosor och gick ut på rean och shoppade några riksbilliga nya. Bara sidenlena, höga, mjuka och vackra! För jag insåg att, om jag har möjligheten att bara ha fina och bekväma trosor men ändå går runt med tråkiga och obekväma, då är det något som är riktigt fel med min insiällning till livet och min syn på mitt egna värde.
 
Från och med 2016 ska jag roffa åt mig av lyx (eftersom jag ex. ständigt törstar efter champagne :-p), gjädje, skönhet och bekvämlighet! Jag förtjänar att bara klä mig i sånt jag tycker är skönt och snyggt, jag förtjänar att bara umgås med såna som ger mig respekt och kärlek, jag förtjänar att bara lägga energi på sådant jag anser vara värdefullt. Jag ska roffa åt mig kunskaper jag vill ha för jag törstar efter att veta mer! 
 
Men det är också viktigt att roffa åt sig av det en tror på! Jag törstar bl.a.  efter jämlikhet, jämställdhet, öppna gränser och internationell solidaritet! Det här bör vi se till att roffa åt oss av och därför ex. demonstrera, arbeta aktivt och hjälpa varandra för att vi ska kunna släcka törsten! 
 
 
Jag önskar er ett kaxigt, flörtigt och törstigt år! Ett år fyllt av kärlek och lugn! Ett år fyllt av dans och bubbel! Ett år fyllt av kunskap och mod! Ett år fyllt av självförtroende och värme!
 
Gott nytt år mina älskade läsare. På oss väntar miljontals dagar. Och vi ska inte vänta en dag till på att ta för oss av dem. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nike

ÅH vad jag ser fram emot ett 2016, att få vara kaxig, flörtig och Törstig med dig! Jag tror starkt på 2016

2015-12-30 @ 22:14:01
Postat av: Elvis

!!!!

2015-12-31 @ 15:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0