Jag har allt jag vill ha

Igår hade jag en dag som jag vill skriva ner så jag kan kolla tillbaka på den i vinter och liksom sörja att jag inte har sommar hehe


Jag var på artipelag som är konstmuseum i skärgården, vars koncept är att ställa ut fotografier av just, skärgården. Ganska smart men blev nästan lite irriterad? Oklart varför 


Mamma o pappa

Jag är inte svårflörtad när det kommer till konst! Jag slukar det mesta med hull o hår och har fortfarande inte sett så mycket konst att jag kan jämföra olika stilar eller ifrågasätta särskilt mycket. Men en del av utställningen var verkligen LAME, det var sååå himla tråkiga fotografier! Jag blev fruktansvärt provocerad, framförallt när jag upptäckte att de av typ hundra gubbar hade TRE BILDER AV EN KVINNA! Vilka, såklart, var snyggast. 

Det är samma tankegång när folk tycker att Zara Larsson fjanta sig angående Bråvalla, som ryms i att tycka att det är dumt att anmärka på för få kvinnor i en fotoutställning, men det är ju samma struktur som letar sig in överallt! Det är inte tjat, för kritik mot att en struktur drar ner ens värde och prestationer blir aldrig nånsin TJAT! 

Hursomhelst,


Där fanns också foton av min släkting! Han dog för ca 100 år sen men det behöver jag ju inte påpeka när jag skryter (smart)!




Bestämde mig för att åka till Island


Sen käka jag abborre vilket var såå gott, jag blir som vanligt lite provocerad av gubbservitörer som tar sig själva på så stort allvar och dyrt isvatten men det var faktiskt så himla gott. 


En brulépudding senare gick vi ner till havet och det är nästan min lyxigaste del i livet, att havet är så nära mig. ÄLSKAR havet


Mamma o pappa hur fina!!! 


Sen åkte vi till Hellas och där kommer lyx nummer två i mitt liv och det är att ha skogen så nära! ÄLSKAR skogen och jag sprang några vändor och det var SÅ jobbigt eftersom jag är ganska otränad men skogen var så helt fri från människor och då är det enklare att springa tycker jag, ingen som ska anmärka på mina steg eller fråga hur det går när jag håller på att spy av utmattning :-/

Sen bada vi och jag simmade på rygg helt omsluten av blått och jag visste att såhär bra får en inte ha det så ofta. 


VILKEN DAG! Helt underbart hade såklart världens skönaste sömn också. 

Idag ska jag fixa och packa och hålla på för imorgon åker jag till Warsawa!! Vet inte vilken tid för André har biljetterna och han är i Dalarna men det löser sig! Det kommer nog bli superfint 

Jag ska försöka göra ett tidsinställt men ha det fint i alla fall! Så hörs vi på riktigt om en vecka 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0