Om att få känna efter (och lite om mig också)

Igår åt jag brunch igen! Älskar brunch mer än ALLT helt ärligt varför äter jag inte ALLTID brunch jag fattar ej!!!! Jag fattar såklart att det inte finns pengar, tid, möjlighet för mig och säkert andra av er också att äta brunch varje dag men ni förstår kanske vad jag fiskar efter. Mentaliteten att känslobehovet är något onödigt. Jag och Olga pratade om det här, det var hon som kläckte tanken och nu kan jag inte sluta tänka den! 

Ibland kommer vi till situationer som skulle kunna göras godare/roligare/härligare utan att det nödvändigtvis blir dyrare/jobbigare/mer tidskrävande. Men det blir sällan av. Så jävla trött på den mentaliteten som innebär att vi som har möjlighet inte pallar bry oss eller känna efter och så jävla trött på det eviga hamsterhjulet, den tröttsamma strukturen om att alla gör på samma sätt/har samma behov eller ens att en enda människa gör på samma sätt/har samma behov hela tiden!

Den nonchalansen ger igen tror jag, den gör att vi glömmer bort att känsla och tanke hör ihop och på så sätt skapar en idé om våra behov som kanske inte överhuvudtaget överrensstämmer med oss själva. Den här konstruerade idéen om BEHOV gör också att vi ser ner eller ifrågasätter dem som inte delar/har möjlighet att dela samma BEHOV. Den här konstruerade idéen gör också att vi glömmer bort att känna efter, tänka till, fatta vad vi behöver, vilket antagligen är superfarligt för allt vad psykiskt välmående heter. Därför bör vi ju också sträva efter ett samhälle där det finns möjlighet för alla att få känna efter. 

Tror jag. 

Ni kanske minns mina nyårslöften, maxa fucka lyxa? Ett försök att komma närmare detta! 



Sen gick jag hem till Olga där hon, Moa, Ville och jag öppnande fönstrena mot regnet, drack kaffe och pratade om en massa viktigt och en massa strunt. Jag blev helt upprymd sådär när en inser att de här vännerna är mina! och de fattar precis allt! och samtidigt blåser regnet en i nacken men det gör ju inte ont för det är sommarljummet! Och så var det nästan morgon när jag gick hem helt utpumpad och fylld på samma gång. 


Idag har jag gått lite supervuxna ärenden exempelvis växlat pengar och lagt ett brev på posten! Nu ska jag lurva in mig i täcket och dricka choklad tillsammans med det eviga soundtracket till detta sommarlov; lilla drevet. 

Hej hopp nu kommer jag få skit för att jag är pretensiös heheh jag bryr mig inte  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0