allt detta har jag gjort för dig

Igår var jag på julkonsert med Hanna och Matilda i Uppsalas domkyrka och även om musikinsatsen helt ärligt var lite svag så var det speciellt en sak som gjorde att jag placerades i en extremt vördnadsfull och känslomässig upplevelse
 
nämligen
 
det första stycket i denna sång 
 
 
 
(även om jag måste erkänna att första frasen i andra stycket förstör den vördnasfulla upplevelsen lite)
 
allt detta har jag gjort för dig 
 
det är verkligen det enda som spelar någon roll
att man gör nåt för varandra
jag vet inte varför men ibland när jag blir sådär emotionellt öppen visualiserar jag min framtida femtioårsfest när mina framtida barn och jag ska mötas på något sätt under öländska päronträd (ser jag framför mig tydligen) tror inte ens det växer päron på Öland), och så ska jag viska i deras små öron "allt detta har jag gjort för er" 
 
o ska vi dansa en liten kärleksdans i sensommarsolen 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0