*skräll* jag vill hellre supa än va med min släkt på lördag

usch usch usch är så blank at the moment
 
känner mig extremt *privilegied* och *grateful* för min stjärnfamilj (xD) med föräldrar som är närvarande och allt man kan begära och syskon som bryr sig om mig och ett tryggt hem och så vidare men
 
har ju noll släkt i princip förutom nån här och där som jag känner
och mina föräldrar försöker alltså tvinga med mig på en släktgrej på lördag och förlåt för att man är femton år och inte vill slösa en lördagkväll men jag känner mig liksom så djävulskt ordlöst trött på att sitta i ett släktsammanhang och känna mig
-värdelös
-ointelligent
-socialt inkompetent
-ful
-ointressant
 
och förstår inte varför i hela satan jag skulle lägga tid och energi på massa random människor som alla är ungefär lika intresserade av mig som de skulle vara av vilken nittonåring som helst i världen
vi har NOLL saker gemensamt mer än att någons mamma är släkt med någons pappa
jag kanske är naiv och ung men jag förstår inte idéen om att en social konstruktion som bara lever på en helt absurd och totalvidrig grabbhegemoni och ett aktivt uteslutande av oss med andra livsval eller intressen (läs kön) skule vara av något värde att behålla? framförallt inte när det rör sig om relativt avlägsen släkt 
 
"vI ÄR FAMILJ" säger m och p 
 
andra socialt konstruerade grupper av människor och djur som jag är mer intresserad av att ingå i alterativt ta del av än min relativt avlägsna släkt:
 
1. mina vänner
2. mina vänners familjer
3. kungafamiljen
4. lemurfamiljen på skansen
 
om jag nu tvingas att delta haha kommer jag denna gång inte ens ha dåligt ansvar för mitt sociala ansvarsavtagande utan bara supa as much as possible och dra asap och skriva kanske ytterligare ett semianarkistiskt inlägg om mitt totala ointresse av hur samhället inordnar människor och ställer krav på dem att hantera varandra därefter 
 
hah ok förlåt mina livsval och intressen haha måste vara svårt att leva det alternativa livet som jag levt med mina sjuuuka intressen xDDD men ni fattar det räcker med att mitt ex hade nagellack och att jag hade en bok om feminism på mitt skrivbord när jag var femton för att alla skulle balla ur och driva om mig vid middagsbordet  over and over again
 
kram på er 
 
exempel på en familj ja tycker bättre om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0