En uppdatering från mellersta Öland

Här är lite anteckningar från de senaste dagarna här - det blev visst lite pretentiöst och melankoliskt men vad kan man förvänta sig




Himlen är så nära marken här, som att man nästan slår i huvudet  i molnen
Och däruppe nånstans är jag väl för tillfället så det är väl lämpligt egentligen

Badar så mycket det bara går
När solen lyser på är det helt turkost och lent 
När det blåser och är mulet är det nästan som bäst 
Man tänker så bra då
Jag vet inte vad det är
Men att ta några snabba simtag för att vänja kroppen och sen dyka dyka dyka genom de mörkblå vågorna tills kroppen inte orkar mer 

Sprang genom regnet det är så jävla lätt att springa i skogen, längs havet, bara följa en stengärdsgård och när jag är klar har jag energi kvar i benen så jag springer samma runda en gång till-det är inte som i Stockholm där jag blir trött så fort jag kommit utanför dörren 

Äter frukost till Nyhetsmorgon varje dag och det är trevligaste jag gjort. Allt är snällt och går långsamt och jag vill gråta ibland för jag tycker programledaren är så fin och duktig ja gode Gud man är helt dum i huvet verkligen

Ligger på stranden och somnar med ena kinden mot solen, så jag är helt röd på ena sidan av ansiktet. 

Man klarar nästan inte mer än en halvtimme i solen utan att bada. Vattnet är kallt mot mina solvarma ben och jag rör mig så snabbt jag kan i det långgrunda vattnet tills jag kan dyka i. Det är det bästa jag vet att dyka i de gröna snälla lena vattnet, jag blir aldrig mätt på det, tröttnar aldrig på det.

Det är salt när jag slickar mig om läpparna och håret har blivit helt blekt av solen men jag har ändå fått nån sorts utväxt. Solen har satt spår i min hud men den bränner sig inte längre den är van nu. Vi åker en del bil och jag lyssnar på gamla spellistor och tittar på landskapet, det breder ut sig fält efter fält av färger. 

Jag läser så mycket jag hinner slukar mina böcker försöker få i mig fler ord som jag kan använda eller lära mig nåt av. Det är fusk det där att man kan få läsa hundratals sidor som nån annan skrivit och sen få sätta sig ner och skriva sitt egna haha det är rent av löjligt att man får det, låna ord av varandra, att alla ord är samma man bara byter plats på dem lite då och då





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0