jag som är sentimental och pretentiös i vanlig ordning, liknar typ sommaren vid en heterosexuell kärleksrelation bland annat

hej på er
 
fyyyy fabian vad man mår bra av solen! Genom fönstret i sovrummet när den målar väggarna rosa om kvällarna, mellan lövverket på kastanjerna i humlan som ritar mönster på ryggen hos nån du älskar, när den stiger över globen och himlen blir ljus och det helt plötsligt blivit morgon
 
så jävla ägd av denna årstiden, jag säger det ju varje år, men jag känner mig som Martina i Maken varje sommar, som att sommaren är en kärlek och jag är egentligen inte så bunden till sommaren, har verkligen inte alltid mått så bra av den, och kan tycka om vår höst och vinter nästan precis lika mycket, men när den kommer med sina färger och dofter och löften om att allt kommer bli bra, då ger jag mig hän lik förbannat every faaking time 
 
om tre veckor ska jag knata liljeholmsbron för sista gången hem från jobbet, panik blandat med frihet
 
känner exakt samma angående hösten också, panik ! och frihet ! men varje gång jag gått med mina förskolebarn på väg till skogen och ett tåg åkt förbi på bron ovanför har jag känt bara en och samma sak: tänk om jag hade suttit där med en fönsterplats och varit på väg nånannanstans!!! man får inte låta sig luras av sin feghet och av hur vacker sommaren gör denna staden och sin seperationsångest som kommer ifatt en innan man ens hunnit ta ett beslut angående sin framtid 
 
faan vilken underbar dag att va bakfull och ah existentiell ångest på!! jag orkar inte jobba imorgon vill bara göra samma sak jag gjort denna helg, ligga i gräset och äta nektariner, gå genom solvarm stad hem till min fönstervrå och krypa ner med little jinder och ariana grande på för hög volym, dricka öl på wollmars med elina precis vid dörren längst bak så man kan smyga in och ut som man vill när man vill röka eller nån man halvkänner går förbi och man ska hälsa eller när man vill låtsas att man tar springnota fast man har alldeles för god moral 
 
 
nu ska jag ta tag i den här dagen men väntar lite med att ta tag i mitt liv tror jag
 
kram från mig med blåbärsläppar och storebror
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0