till alla killar som läser och tänker "det här kanske handlar om mig" DET HANDLAR OM DIG

i och med metoo 

tänker man förstås en del på

varför man trots sin mycket upprörande högljuddhet hållt käften exakt 100% av gångerna man blit utsatt för ett övergrepp

om jag fått en krona 

för varje gång en kille tyckt att jag varit för högljudd hade jag varit miljonär. Jag undrar om ni tänker på att ni tjänat miljoner på mitt maktunderskott redan?

Att alla gånger vi inte klarat av att vara högljudda, eller varit kapabla att prata överhuvudtaget-har ni tjänat miljoner på oss.

för alla gånger

för alla gånger man blivit reducerad

till en kropp

en kropssdel

en flickvän

och suttit duktigt och väntat på att man ska få bli något annat

fast man borde ha lärt sig.

Att det aldrig aldrig blir så.

Då önskar man att man hade klarat av 

att vara högljudd!

en gång för alla

eller till exempel

igår när en man på wollmars drog i min skjorta för att visa hur han ville knulla mig, 

herregud vad jag önskar då! att jag hade kunnat skrika 

vara högljudd

eller påminna min tunga om hur man formar ord överhuvudtaget

men

man håller förstås käften, 

för ingen bryr sig om en jobbig tjej.

För alla gånger som man skämts för mycket för att säga ifrån eller varit för rädd för att avbryta, 

för att få någon som helt sorts upprättelse för de gångerna:

Är man högljudd när man kan!

Därför vägrar man vara tyst om att samtal pågår över ens huvud. Därför tystnar man inte för att du kommer in i rummet. Därför pratar man om sig själv om och om igen.

och visst tycker du kanske att det är alldeles gräsligt

och

kanske tycker du

att jag prioriterar mina tjejer framför dig

och

då är det en alldeles korrekt iakttagelse!

Och jag har ingen ambition att någonsin förändra detta

Det är spännande att killar inte förstått, 

att om jag inte pratade så högt jag kunde skulle jag inte få prata alls

visst blir man jobbig, 

så gott som fruktansvärd

men hellre avskyvärd 

än tystad.

Jag hade också jättegärna 

suttit ner tyst och iakttagit ibland, väntat på att folk skulle ställa mig frågor eller inkludera mig i samtal.

men det händer inte

om du hade ansträngt dig för att göra detta, 

om du och dina killar hade gjort det!

hade jag inte behövt vara så högljudd baby

det finns några saker som många killar vill att man ska göra

det är att:

underhålla dom,

ligga med dom,

eller vara någon dom kan spegla sin makt i

gör man inget av dom, utan kanske till och med kanske är till besvär eller en typ en jobbig halvful person 

då måste man brännas på bål 

lyssnat på nationalteatern hela morgonen

vi fortsätter spela trevliga tjejer

men vi håller på att dö 


Kommentarer
Postat av: Elvira

Älskar dig ❤️❤️❤️

2017-11-29 @ 17:10:24
Postat av: Lillys

Så bra skrivet!!!

2017-12-01 @ 13:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0