varför gör naturen en så utmattad av sorg och vems fel är det

vad är det för jävla påhitt

det här att när man går hem genom stockholm och det nästan är morgon och himlen allra längst in, eller om det är allra längst ut, fortfarande är blå och vaken, vad är det för jävla påhitt att det ska göra så ont att man skyndar förbi gatuköket på folkungagatan, genom stigbergsparken, förbi huset där man bodde när man var liten, och inte känner sig trygg och säker förens man ligger mellan lakanen?
 

och vem i hela helvete

har hittat på det här med att när solen kommer på att den borde börja gå ner och den färgar randen av vattenbrynet orange, vem i hela helvete har hittat på att det då ska bränna så i en att man febrilt börjar undersöka kroppen efter ett ytligt sår innan man fattar att det är innanför revbenen det bränner

 

och snälla kan någon hållas ansvarig

för att när man smyger ut i en gammal loppiströja och raggsockor och ska ta en kvällscigg och råkar blicka upp mot himlen SÅ SYNS STJÄRNORNA???? kan någon hållas ansvarig för den där stjärnhimlens fullkomligt vidriga påverkan på ens kropp, jag rusar in, tar trappen i ett enda steg, lägger mig i sängen tills min puls lugnat sig
 

För att inte tala om

när gräsmattan härute stelnat av frost om morgonen, ja vi ska inte ens tala om hur man biter sig i läppen då, för det är så fruktansvärt när man bryter det noggrant uttlagda mönstret av frost med sina fötter, men jag orkar inte gråta innan klockan ens hunnit bli halv nio, så jag biter mig i läppen, tills hela tungan smakar av sval metall

 

jag vet att jag frågat mig detta förut

men jag antar att jag får fortsätta tills jag får ett svar

hur ska man bara antas klara av att leva med allt det där vackra som försvinner på ett ögonblick

och sen bara sitta duktigt och vänta och hoppas på att man får vara med om det igen

??

det gör mig fucking tokig och jag tror ganska olycklig




eller om det kan vara tvärtom

 

Kommentarer
Postat av: Love

Är du förra veckans datum? För den här texten är 31/10 ;)

2017-11-06 @ 21:24:56
Postat av: Ellen

😍😍😍😭😭😭😭😭

2017-11-07 @ 12:34:55
Postat av: Olga

Ouch❤️Vad fint du förklarar jag brukar också känna då. Så vackert skrivet ❤️

2017-11-11 @ 18:48:19
Postat av: Anonym

Verkligen?!

2017-11-17 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0