suck jag är så trött på att vara trött på vår värdelösa borgerliga generation

pratade med Olga idag om varför vi alla är deppiga, sura och livrädda för att vara töntiga 
 
såhär är vi 
 
"jag vill inte jobba med det där blä blä nu måste jag tycka så synd om mig själv för att jag måste gå upp tidigt på  morgonen och typ utföra en jobbig syssla"
och typ
"jag vill också bli berömd och lycklig blä blä nu kommer jag inte att umgås med någon eller göra något som kan vara dåligt för mitt varumärke även om det innebär att jag aldrig mer kan skriva en ballad om olycklig kärlek eller ligga med nån som är lite ful"
och typ
"jag orkar inte göra nånting som inte gynnar mig blä blä däremot kommer jag ägna mig åt en ytlig politisk kamp och lägga jättemycket tid på att tycka synd om mig själv och tycka att alla som orkar göra nånting är värdelösa töntar som förtjänar att dö"
 
varför??? blev vi den borgerliga generationen???? meningen är väl att vi ska bryta oss loss från våra borgerliga familjer, bedriva uppror, dricka billig öl, spela dålig musik, knega på och hoppa mellan jobb och jobb för att man medsvept i den revolutionära kraften råkat skälla ut sin chef för att kapitalisera på panka ungdomar!! Ha typ fula kläder, skriva dikter till varandra och inte bli arg på nån för att man hånglat med samma person eftersom man inte behöver applicera ägande på exakt alla delar av sitt liv!!
Hur blev vi ungdomarna som äter på Urban Deli istället för typ ett kooperativt ägt soppkök??????? Jag åt alltså på UD igår och var helt lycklig och typ instagramade det liksom jag trodde grejen var att jag skulle känna skam?? 
Hur blev vi ungdomarna som trots allt jävla snack om att "se igenom allting" blev dom som skedade etablissemanget?? 
Hur blev vi totalt ointresserade av typ kreativt skapande, resursfördelning, och att stötta varandra av den anledningen att vi alla är unga och helt blåsta??? 
 
usch jag blir så trött på mig själv och vår slöa småborgerliga sunkiga generation, jag vill banka min skalle i väggen men först ska jag äta lite chevré och tycka jättesynd om mig som måste ingå i den här keffa generationen 



Kommentarer
Postat av: Matilda

*Like*

2018-02-07 @ 21:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0