jag är anspråkslöst dum i huvudet och

när regnet hade lagt sig igår var jag tvungen att gråta hela fjällgatan
det är skönt att gråta i regnet för att man är redan blöt om kinderna så ingen man möter behöver låtsas tycka synd om en
 
haha jag minns när jag slutat träffa en kille och hans kompis sa till mig typ "hur mår du vännen?" och spände blicken helt oroligt i mig och jag kände typ
du har ingen rätt att tycka synd om mig
eller kanske snarare
det är inte synd om mig
eller kanske ännu mer
hur kan någon av oss tycka synd om sig själva? det betyder att man förväntat sig något av världen och världen är inte skyldig en ett jävla skit, det får man faktiskt ta och komma ihåg
 
och just därför är det väl så svårt att låta bli att bli rörd av spöregnet, världen är inte skyldig en att fungera men ändå tar regnet slut precis när man undrar hur det känns att drunkna mitt på södermalmstorg
just därför är det svårt att inte behöva sitta ner en stund när det blivit morgon på slakthusterassen, jag vet inte med er, men jag blir lättad varje gång en natt har passerat 
just därför kan jag inte låta bli att känna mig orolig varje gång jag sätter på mina favoritlåtar, för tänk om de slutat beröra mig, tänk om de tappat sin betydelse och om man inte längre kan lita på att man kommer börja gråta till "I always knew" av The Vaccines, vad kan man egentligen lita på då
 
allt är helt i sin ordning och i vanlig ordning gör det mig nervös att ordningen ska kastas omkull
 
puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0