Det är inte bara för att du är mitt hjärta

När jag föddes höll både mamma och jag på att dö och idag, tjugo år senare, lever vi och äter räksallad i skuggan efter att vi bytt plats fyra gånger, för du blir aldrig nöjd med såntdär

Vad är större än det

Och jag har gråtit så mycket de senaste dagarna för folkis-hejdå och då gråter ju du med och du sa till mig idag 

Att vi ska inte skämmas för våra känsliga hjärtan 

Och jag tycker det var gulligt sagt bara , och så känner man väl ödmjukhet antar jag inför att våra känsliga hjärtan klarade sig, att de klarat sig i tjugo år längre än vad man kanske trodde 

Det räcker med att jag ser en reklamfilm om en förälder och så skär det i min kropp av navelsträng som aldrig riktigt lossnade  

Du är anledningen till att jag blev till och anledningen till att jag överlevt de här åren,

Usch vad jag har förbannat dig för det känsliga, dumma jävla hjärtat som gått i arv till mig

Men egentligen är jag bara tacksam mamma, du håller mig vid liv, mig och mitt dumma hjärta 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0