min favorithögtid (jag är seriös) (nästan)

Var på demo idag i Uppsala och en av vänsterns talare pratade om "solidaritet i vardagen" och då grät jag
För liksom, alla fattar ju att ett samhälle eller en värld inte kan gå runt på eller ska drivas av att folk är "schyssta", jag tycker inte heller att man ska behöva vara det. Men det var så härligt typ att man mitt i all skit och bland alla jävla dårar som struntar i att lagstifta fram rättvisa och jämlikhet, kan vara typ vänlig för att underlätta för varann lite, lite grann
 
Jag tyckte bara det var mysigt att påminas om?
 
Som att man frågar hur läget är med en tjej som sitter ensam på bussen eller som att man visslar lite när man går bakom en tjej på väg hem för att hon ska slippa oroa sig, ni vet såna små grejer som man liksom inte ska behöva göra för att vi borde ha ett rättsystem till exmpel som tar hand om oss men TILLS DESS så kan man om man orkar vara pyttelite schysst
 
Alttså jag är emot att man ska behöva vara det-men jag tycker det är skönt om man är det i alla fall
 
Också på valborg hade jag en sextontimmars-fylla som fyller mig med lika delar ångest som kul i nuläget
Men om några dagar hoppas jag att jag bara minns det roliga! För det var verkligen såååååå roligt och jag har ont i hela kroppen på ett sätt som får mig att känna mig både gammal och ung på samma gång 
Och förlåt men hur mycket älskar man att dricka bubbel med sina vänner klockan tio på morgonen? Ett liv 
 
 
puss
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0