I tider av kris ska man rensa

Som sagt: rensningen pågår! Hur går det för er? Här är en uppdatering från mig:

Rensa huvudet 
  • Underbara jag har äntligen vågat ringa det 30 sekunder långa samtalet som det tog för att boka psykologtid! Underbara. Nu bokar jag till mina grannars stora förtjusning tvättstugan för att sitta en stund varje kväll och skriva dagbok till min helt fakking underbara stackars psykolog. 
  • Inte för att vara Oprah Winfrey men there’s only one prayer you have to say everyday. Och därför skriver jag tacksamhetsdagbok om kvällarna för att "komma ner i varv" och för när jag känner såhär: fan va slapp och dum och ledsen jag är. Så gör jag tacksamhetsdagbok och så mumlar jag såhär: tack för att jag orkade springa och för att jag gick till jobbet och för att jag diskade och för att den där bullen var så himla god. Så bah men gud. Jag har ju gjort jättemycket! Och har ju haft det ganska trevligt. 
  • Promenerar i stunder av kris och så har det alltid varit! Första tjugo minutrarna är alltid lite sega men sen kommer man in i det där lunket och då känns det som att man springer nästan och man kan gå i hundra år. Eller på en dålig dag så känner man "jag finns och här går jag och sätter ena foten framför den andra." Och så gör man det en dag. 
Rensa kroppen
  • Med juice cleansning :D nej jag skoja. Men dricker extrema mängder vatten vilket antingen bidrar till att jag rensar ut slaggprodukter eller sakta men säkert dränker mig själv inifrån! Only time Will tell  
  • Har börjat med menskopp! Otroligt enkelt och bra faktiskt? Har också slutat med mina hormoner. Har i och för sig aldrig haft problem med dom men när jag tänker efter så passar det ganska bra in i rensnings-temat. 
Rensa hemma  
  • Eftersom man inte kan "fylla på" garderoben med saker man hittat i Emmaus 20-kronors låda så passar det förstås utmärkt att rensa garderoben. Jag är tyvärr extremt sentimental så har jättesvårt att göra mej av med saker men jag tar lite i taget. Ska prova att sälja på tradera och facebook marketplace som alla säger är toppen?? Om jag inte var 150 år gammal skulle jag lägga upp den där bilden på Carrie B när hon säger typ "my relationship is at stand still so i involve my look" . 
  • I helgen ska jag och Nils möblera om! Men ni tror säkert att man kan ha härlig känsla hemma om man stillastående energier?? Uj uj uj
  • Fyll på med grönt hemma!! Det gör att man sover gött och att man blir lugn och fridfull..... jag har till exempel köpt gröna ljus.. man får göra vad man kan. 
Rensa runtomkring 

  • Har bytt jobb! Haha! Vad sjukt det är vad snabbt saker ändras. Nu har jag en annan arbetsplats och andra kollegor och det luktar på ett nytt speciellt sätt i personalrummet. Är extremt glad över mitt biblioteks-vik!!!! Igår när jag satt och förde på böcker så tänkte jag "tänk att det här är mitt jobb" 
  • Rensar min dumma jävla hjärna genom att läsa dubbla kurser. Men det går sådär!! Men men!! Den dagen den sorgen!!! 
Hejdå alla älsklingar!!!!!!!!! Rensa på och ha det så bra!!!!!! Fatta vad underbart när saker och ting återgår och man är helt ~i fas~ och om man har tur lite snygg. 






Kommentarer
Postat av: Nike

Fint inlägg!! Blev glad!

2020-12-11 @ 06:27:45
Postat av: Love

Välkommen tillbaka!

2020-12-11 @ 14:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0