För du var solskenet och jag var ensam

Idag har jag pluggat eftersom jag ansågs för sjuk för att gå till skolan. Träffade lite snabbt på mina vänner när jag hämtade några böcker i skolan och oj vad jag har saknat dom.
Sedan fick jag nog av formler och verb och målade mintgrönt hår och stora ögon. Ibland förstår ju inte skolan att man inte klarar av att lära sig mer om infraljud och hörselgångar utan att man bara måste rita hårslingor i all världens färger annars exploderar man nånstans i en pöl av svettigt outritade hårslingor. Varför förstår inte skolan det?
Jag tjatade också på min mamma om det jag tänkte på inatt när jag inte kunde somna, angående mitt hår. Tänk om jag får göra det vad kul det vore. Keepar det en liten secret så länge ifall det inte blir av.
Ska sy imorgon, skeva klänningar och tröjor med tryckta musikcitat ska det bli när fysikboken blivit lite tummad på och det har bläddrats lite mer i matteboken. Läste en intervju med Lady Gaga där hon sa: drömmen om livet är så vacker. Den är verkligen det. Drömmen eller tanken om att jag kan göra vad jag vill egentligen. Att jag kan göra vad jag vill med mitt hår, att jag kan sy hur många skeva klänningar som helst och driva en blogg som ingen uppskattar bara för att jag vill det.
Hursomhelst mår jag rätt dåligt nu, vill vara friskfriskfrisk så att jag slipper få ont i huvudet av att läsa för många sidor eller hosta så fort jag skrattar. Vill vara friskfriskfrisk så jag kan välgörenhetsgrejsprata med Hiba, vill vara friskfriskfrisk så jag kan leva ute i slitna converse och blomdoft.
Nu ska jag drömma om vår och soliga tak. Kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0