påsklov part 1

Fredag och lördag var familjedagar. Albin fyllde år, det var påskafton, jag åt imponerande mängder mat, somnade mitt på dagen p.g.a. försenad skoltrötthet/matkoman. Det var allmänt bra att hänga omkring i min lägenhet, ta långa promenader i ensamhet på ett soligt söder och kolla på teve.
 
På söndagen åkte jag och Mayra in till cityloppisen som varje söndag (förutom idag) är belägen vid Drottninggatan och där man tydligen kunde fynda så absurt mycket för så absurt lite pengar. På riktigt det värdaste jag har gjort i mitt liv efter sushibuffé.
Allt detta för 215 kronor!!!!! VA!!!!!!! Så värt att jag hyperventilerade lite i rulltrappan på väg hem till Mayra där provade våra fynd och drack fint te.
Efter en värd kväll blev det måndag då jag och mina fina amigas avklarade en punkt på min before-I-die lista. Vi klättrade över lite staket och på lite isiga berg med händerna fulla av pommes och landade sen på slussentaket där vi hade picknick. Sjukt bra kan jag lova. När jag tittar tillbaka kanske detta var något av det bästa på hela lovet, det var varmt, det var turister som vinkade från katarinahissen, det var början på lovet och det var bra folk.
På kvällen såg jag en stjärna falla och önskade mig något i nästan en minut. (Har nästan inga bilder från kvällarna men tror detta var kvällen då vi var hos Pau och jagade varandra med grenar på hans gård tills grannarna skrek åt oss att hålla käften).
 
Fortsättningen på detta lov får ni senare. Detta lov har jag bara njutit av att jag är ledig. Jag har suttit i solen och bara mått bra. Har behövt att inte göra så värst mycket hela tiden. I nästa inlägg kommer min starstrucked episod och min deluxepicknick. XOXO.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0