I want the world to stop

Om tiden bara kunde stanna lite. Om livet bara tillät mig ha några fler veckor med fortfarande lite sommar, längtan efter att gå till skolan och allt vad det innebär att vara nästan sexton i staden med stort S.

Ikväll gjorde jag det bästa jag gjort på länge. Jag kvällspromenerade. Kom faktiskt hem nu. Det var helt ROFYLLT. Gillar inte det ordet, "det var så skönt och ROFYLLT". Rofyllda platser är oftast tysta och jag tycker oftast inte om att vara tyst. Men denna promenad var ROFYLLD. Det var tyst på gatorna och jag lyssnade på peppig och fin musik och himlen var alldeles djupblå. Det luktade stad och sensommar och jag stannade upp ett litet tag i Greta Garbos park, satte mig ner och bara andades in all denna ROFYLLDHET och djupblå himmel och stad. Fint.

Ska nu läsa lite franska för man vill väl hålla sig à jour. (OBS skoja vet inte ens om det stavas sådär ska läsa framsidan på boken och sen kolla på OTH).

Jag fyller år om tolv dagar (alltså fyller Live år idag vilken tjej grattis så mycket) och jag är i oändligt behov av att skriva en önskelista och verkligen komma på vad mitt snart sextonåriga hjärta klappar för förutom glassmaskin och segelbåt. Ge gärna förslag!!!

Saker jag blir arg på:
1. Att Sverige låtsas vara motståndare till krig men ändå exporterar sjukt mycket vapen till diktaturer och krigsdrabbade länder. Vill skrika så högt jag kan och slå alla världens nävar i bordet av ilska över det. Ingen nyhet men ändå värt att nämnas.
2. Att vi 2013 ser så stora skillnader på varandra och våra val och olikheter.
3. Att jag inte är ihop med Simen i Idol vill bara ha'n här och gosa med, så jävla sweet.

Hej på er.


Kommentarer
Postat av: livzor

såg det här nu men <3333

2013-08-28 @ 17:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0