En resumé av 2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
ÅÅHH ja, flög för första gången och var utomlands med vänner, började i en ny skola och sov på ett tak bland annat
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaa, starka, coola Clara fick en fantastisk liten dotter som jag snart ska få träffa
 
Dog någon som stod dig nära?
Min morfars bror, vi stod kanske inte nära varandra i och för sig men var ändå konstigt och sorgligt
 
Vilka länder besökte du?
Turkiet, Grekland, Danmark och Norge!
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Jaa plis gimme a golden boy som jag kan få hålla om promenera genom stjärnspridda nätter med
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Hmm svårt, kanske min födelsedag eller nån av gångerna jag såg Håkan. ELLER såklart min bal och min skolavslutning.
 
Vad var din största framgång 2013?
Att jag blev bekväm i mig själv och blev happi på heltid
 
Största misstaget?
Att jag oroade mig för en massa onödiga grejer, stressade upp mig över grejer som jag inte behövde stressa upp mig över och att jag la för lite tid på saker och människor som gör mig glad
 
Bästa köpet?
What oj gud vad svårt, kanske min femtiotalsbikini, min stora mysiga tröja med massa mönster som jag köpte för 60 pix på en loppis eller mina röda sammetsmartens. Nää förresten min gråa långkjol den älskar jag så himla mycket.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få börja i en ny skola med fantastiskt engagemang som jag längtat efter, fantastiska människor som jag längtat efter, roliga lektioner som jag längtat efter och fylld utav nya möjligheter som jag längtat efter. Att jag kom ifrån det som varit vanligt så jävla länge och fick upptäcka nåt nytt och fint. Också den här sommaren som var fylld med så mycket värme och skratt. MEN också självklart mina vänner som jag älskar så mycket ända in i själen, att få komma närmare och få dela så mycket utav mitt liv med dom. MEN OCKSÅ att jag fick dansa så mycket i år och framförallt att jag VÅGADE dansa så mycket.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Oj, vilken svår har liksom låtar för varje period av varje år, men kanske Valborg av Håkan eftersom den kom i år, och också Stockholm av Oskar Linnros eftersom jag lyssnade på den så himla många sommarnätter när jag åkte buss hem i Sommarstockholm, men även How to be a heartbreaker av Marina and the Diamonds och A Little party never killed nobody för faaan vad jag har dansat till den.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Hahha JZ så mycket gladare. Omg faktiskt helst sjukt hur mycket gladare jag var detta år
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit fler chanser, gjort mer grejer som jag faktiskt ville, tränat mer och engagerat mig mer i samhällsfrågor bcz i care xD
 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Typ stressat, lagt pengar på onödiga grejer och haft tråkigt
Största musikaliska upptäckten?                
Panda da panda, Nirvana, Beyonce och Shakira
 
Något du önskade dig och inte fick?
Ja haha, en katt (hur jävla svårt ska det va?!?!), några crushes, en bomberjacka, fred på jorden och låga gröna martens
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Alltså bästaaa. På kvällen innan hade jag picknick och jag vet inte om jag kommer ihåg det så eller om det faktiskt var så, men det var sjukt mycket folk där och jag blev så djävulskt glad att så många av mina vänner pallrade sig upp för det där berget, gav mig fantastiska presenter och kramade mig hårt. På tolvslaget blev det fyrverkerier, kamrater tände tomtebloss och ett helt berg sjöng "Ja må hon leva". Dagen efter, the acctual b-day fikade jag med mina bästisar, promenerade och åt skaldjursplatå och tre sorters tårta med family. Suvefuckingrän dag/natt. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Början av året var ganska dåligt och skulle behövt lite mer solsken, lite mer äventyr och kramar.  
Vad fick dig att må bra?
Att jag fick lära känna så hemskt mycket bra folk, att jag fick hänga många kvällar med toppenbra kompisar i olika parker under sommaren och att jag fått så mycket ork och uppmuntran från olika håll som har fått mig att se mig själv med new eyes och som alltid min teater <3 
Vilken kändis var du mest sugen på?
En ung Håkan as fucking Always och Adam Lundgren <333 
Vem saknade du?
Vänner som jag inte fann tid att hänga med, morfar när han är i Linköping och Folkis :-( 
De bästa nya människorna du träffade?
Haha, jz så många bra helt crazy, men Nina såklart och mina klassisar och skolisar. 
Mest stolt över?
Att jag kom in där jag ville utan att bry mig om bitcz trin 2 get me down 
Högsta önskan just nu?
 Att 2014 blir fantastiskt, fred på jorden :-) och kärlek
Blev du kär i år?
 nä 2 cool 4 love i wish är bara ensam, fast joo blev askär i tunnelbanekillen och i Folkis
Favoritprogram på TV?
 Svenska hollywoodfruar im sry ville svara nåt smart och fint men kollar seriöst bara på det på tv
Bästa boken du läste i år?
OJ svårt, har läst alldeles för lite pga lite ork men Alltings början av Karolina Ramquist var freakin fantastiqe och Niceville är så jävla bra.
Kommer att berätta mer om mitt år med bilder och jag vet inte allt men håll till godo med detta så länge. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0