I'll be home for next year darling


Vaknade imorse med några sekunders övertygelse om att idag var idag för ett år sedan. Visst det har gått snabbt och allt såntdär men ändå har det hänt så mycket att det knappt kan vara SANNING att det bara var ett år sen jag vaknade upp så omedveten om vad livet hade att erbjuda och så oerfaren i min egen hjärna. Tänkte i alla fall sammanfatta mitt år och börjar med de tre första månaderna. Har nästan alla bilder på min andra dator som inte funkar och är lack föra tt mitt andra aslånga försvann men håll till godo. 
 
 
JANUARI FEBRUARI MARS

Dessa månader var kalla och dåliga och värdelösa. Jag fyllde en hel dagbok med bortlängt, längtan efter nåt nytt, nåt bättre, nåt annat, nåt mer, efter sommar,  efter kärlekar, nattbad, tid att vara med vänner, tid att hitta nya vänner, dans, solsken och långa nätter. Hade jag fått om så bara ett litet smakprov av detta hade jag kanske inte blivit så trött men det fanns inte så mycket smakprov, bara nationella prov och mörker, och jag blev trött. Jag skrev i min dagbok. "Jag borde sova men det är janufuckingäckelari. Jag borde sova men jag fryser. Försöker att värma mig, försöker att bli varm en jag har plötsligt förfrusit". As you can see, inte de bästa månaderna mitt liv har erbjudit mig. 
Jag åkte i alla fall på två läger med kyrkan som var så bra att jag vill gråta. Önskar att det gick att beskriva hur fint det känna att smyga ut på nätterna för att hänga med dom i andra rummet, hur fint det känns att prata om viktiga saker alldeles lättsamt och hur fint det känns att tjuvröka genom fönstret, lära känna nya vänskaper som kommer att betyda något alldeles enormt, skvallra i liften och bli tillsagd att hålla käften obarmhärtigt många gånger. Det var något av det bästa jag gjort detta år, om inte annat för att jag lärde känna till exempel Nina, Stella, Alma, Ida, Hedvig, Irma som nu får mitt lilla hjärta att glöda.
I mars firade vi också Elvira och Estelle med middag och stockholmsnatt, jag hade picknick en solig påsklovsdag och jag fyndade på en loppis med Mayra. Utan vänner hade jag varit förlorad dessa månader. 
 
 
 
Aa, nu blir det futtigt med bara tre månader men hinner inte skriva mer nu.
Ska göra mig färdig för TONIGHT som förhoppningsvis kommer bli alldeles makalös. Detta halva år av magic förtjänar nämligen ett sånt nyår. Älskar nyår för det är årets sista och första fest, en får tid att börja om och samla energi och tänka till och det är en milstolpe. Mitt största nyårslöfte är att göra saker som gör mig lycklig, Att VÅGA, våga göra, våga tveka, våga tänka efter men också våga vara dum, oansvarig, konstig.Våga göra saker jag egentligen vill, och inte oroa mig så värst mycket för jag är sexton jag SKA göra fel och lära mig och skratta för högt. Engagera mig mer i saker runtomkring och bara vara så jävla nöjd att jag spricker och i det glädja andra, för ens egen glädje ger ju upphov till ork att våga glädja andra. Ps skriver mer imorn puss

Kommentarer
Postat av: Stellen

<3 väntar btw på temakvällar och... FESTIGALEN <33

2014-01-02 @ 00:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0