Whole lotta love

Hej igen.
 
Det bästa med julen tycker jag är att normala känslotillstånd kopplas bort och det äts köttbullar, kollas på KARL BERTIL JOHNSSON och öppnas klappar. Älskarälskar julen och hade en hemskt fin en. Undrar om det inte är allra bäst att fira jul i denna åldern. När jag var mindre tyckte jag att det var så himla sorgligt när den var över men det var fantastiskt när den väl var. Nu för tiden är jag medveten om att det kommer fler dagar som går att göra lika bra som julafton fast på andra vis men det är fortfarande väldigt bra med jul och jag har inget vidare ansvar att ta mer än att knäcka nötter och vara trevlig.
 
I alla fall en bra jul med bra mat och bra gåvor. Så jävla sweet att ligga hemma och kolla tre filmer på en dag och äta brända mandlar utan några krav.
 
För övrigt, är inte Ronja Rövardotter den bästa filmen i livet? Såg den igår och har inget minne utav det men den är ju så fin?! Verkligen helt fantastisk och jag råder er alla att se den. Till exempel ber Mattis Lovis (<3333) att hålla om honom ett slag när han är ledsen och Lovis håller vatten över Mattis när han blir arg. Vill också ha nån som håller om när jag är ledsen och häller vatten när jag blir arg. Alltså srsly bästa nånsin.
 
 
Ikväll blir min fjärde kväll av hemmaliggande i grön mjukisdress (jag anser det heligt att vara hemma samtliga juldagar och dagen innan julafton) och jag LÄNGTAR efter att hänga och dansa och dricka kaffe på Café med mina kamrater samt kicka mina nya fantastiska skor. Edet inte världens bästa känsla, att känna livslusten glöda inom en efter dagar av soffhäng och marmeladkulor? Att helt utvilad möta världen av främlingar och mellandagsrea? Skulle tro det va.
 
Ikväll ska jag i alla fall hänga sista kvällen med morfar (min mrfar är förresten en helt fantastisk människa såhimla klok och fin) och läsa massa i mina nya bra böcker.
Tills dess vi hörs igen, se Ronja och ta hand om er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0