Mina nyårslöften

• Jag ska sluta oroa mig så otroligt mycket för allting. I "Don't worry, be happy" sjunger han "in our lifes we have some trouble, but if you worry you make it double". Tycker det är otroligt sant. Antingen så gör jag någonting åt det eller så skiter jag i det. Det hjälper ju inte om jag oroar mig. Har vuxit otroligt mycket på den punkten det här året men det finns så mycket kvar att jobba på.

• Jag ska leva lite mer i nuet. 2012 har varit fint då och då men lite långtråkigt. Det beror nog mest på att jag har sett fram emot något annat. Att jag hela tiden längtade efter ett visst tillfälle, en viss tidpunkt för just den saken, något större, något bättre. I år ska jag våga ta tag i tillfället och göra det till just det där jag vill ha. Försöka inse att det jag längtar efter skulle kunna hända just precis NU. Som "don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect" klyschan fast coolare.

• Jag ska våga lite mer vanliga saker. Inte som att jag ska knarka varje dag eller så, utan våga småsaker som jag själv vill göra. Våga lägga ut det där youtubeinlägget, våga krama den där killen lite extra länge, våga betyda något för någon och våga låta någon betyda något för mig. (på andra plan alltså, älskar så många som förhoppningsvis älskar mig tillbaka) Våga stå för mina åsikter, våga säga ifrån och våga skrika tills min röst har tagit slut. Jag ska våga detta för att det skriker inuti mig av vilja att våga och inte för att några klibbiga ideal eller andra människors stereotypa tankar har fått mig att komma dit.

• inte döma. Försöker såklart hela tiden men man gör det ju hela tiden omedvetet. Påminna mig själv om att jag och alla andra har rätt att vara 100 procent av oss själva.

• Den jag har varje år. Ta ingen skit. Inspirerades av Grynet som ty åttaåring och det hänger kvar. Ska skita i om andra människor skrattar åt mitt sätt att uttrycka mig, inte tycker om mig eller stör sig på mitt skratt. Orkar inte att någon ska få mig att bli mindre. Är så trött på att lägga energi som bara gör svara nätter svartare, så trött på att låta dom göra mig mindre. I år ska jag bara bli större.

• organisera upp mitt liv lite mer. Så att jag har tid för plugg, vänner och mig själv. Inte vara rädd för att säga nej till nån om det innebär att jag har tid för att städa, måla naglarna eller bara ligga på golvet och läsa. Inte bli sådär trött utan orka göra saker så det känns sådär i hela kroppen som jag gillar.

• Göra mer saker som jag brinner för. Musik, ord, teater, människor, foto.

• Skratta ännu mer. Säga hejdå till svettiga paniknätter och skratta tills jag får ont i hela kroppen så ofta som möjligt. Tillåta mig själv att må bra och tillåta mig själv att skratta högst av alla.

• Läsa mer. Saknar det så mycket.

• Lägga tid på de människor som fyller mina dagar med glitter, som får mig att skratta och älska.

• Göra 20 saker på min before-I-die-lista.

Har en känsla av att 2013 kommer bli så jävla svinbra.


Kommentarer
Postat av: Maymaymaymayra

Tajta löften, kanske snor några!

2013-01-03 @ 01:17:39
URL: http://mayra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0