Några värda funderingar samlat i ett inlägg

Igår fikade jag på String med Ima och vi satt liksom inomhus fast med öppet fönster så vi kunde prata med folk som gick förbi men blev ändå inte blöta.
Där satt vi i några timmar och pratade om allt vi inte hunnit prata om och drack mängder av smultronte.

Sedan såg vi Stålmannen/Superman (fattar fortfarande inte riktigt men tror det är samma sak) på bio med Adrian och Jack. Saker jag tänkte på under filmen (förutom att den var otroligt dålig)

• Varför säger man bara "Kal son av El" El är alltså pappan, men aldrig "Kal son av Lara" som alltså var mamman i det här fallet? Samma sak i Sagan om Ringen trilogin (vilket förutom det är ca världens bästa filmer), där är det bara en massa tjat om farsorna hit och dit. Varför???

•Varför gör dom inte filmerna så trovärdiga dom kan? Jag fattar att skådespelarna måste ha smink på sig och sådär men VARFÖR har dom läppglans på sig efter att dom nästan har sprängs sönder fjorton gånger och legat under ett hus och varit i yttre rymden, det är inte möjligt att ens det allra bästa läppglanset sitter kvar sådär prydligt efter det.
Eller att Stålmannens frilla fortfarande ligger välkammad när han varit på ett snabbt besök på en annan planet och blivit nerskjuten av ett par rymdskepp.
Jag fattar inte varför man inte gör filmen lite mer trovärdig och faktiskt stryker läppglanset eller rufsar till hans hår???

• Varför gör man en film utan handling? Borde inte någon i hela produktionsteamet märka att filmen inte handlar om nåt???

Det var det från mig. Ska tillägga att jag hade en mycket bra kväll igår även om filmen kanske inte var det bästa jag sett.
Jag slänger med två bilder på världsabra Ima som jag har längtat efter.
Förresten tycker jag att det är finare att längta efter någon än att sakna någon.
Man kan ju sakna något i sitt liv liksom, jag saknar att få det här för det var roligt, men om man LÄNGTAR efter det så vill man ju liksom få uppleva det igen/träffa den där personen så fort som möjligt.

Imorgon åker jag till Danmark. Kanske hinner jag slänga in ett inlägg innan jag åker och ska förhoppningsvis fixa några tidsinställda, annars blir det tyst här ett litet tag (ca tio dagar). Hoppas ni längtar lite efter mig.

HA DET FINT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0