Freedom is mine, and you know how I feel

Igår slutade jag nian. Fördelarna me det är:

1. Jag har ingen skolplikt. Även om jag ska gå gymnasiet och antagligen universitetet så BEHÖVER jag inte göra det. Det är frivilligt.

2. Jag går inte i någon skola. Jag är ju inte 100% att jag kommit in på mitt förstahandsval och jag går ju sannerligen inte i Sofia längre. Om folk frågar var jag går kan jag säga "ingenstans" och sedan nästan låtsas att jag gått ut gymnasiet eller att jag gör något jättehäftigt, typ åker runt i världen och spelar in filmer istället för att gå i skolan.

3. En helt ny del i mitt liv har påbörjats. Jag är nästan stor nu. Jag har sommarlov och ingen stress, inga måsten förutom att typ chilla och äta glarre. Och när jag väl börjar är det nånannanstans, med andra människor att lära känna och nya grejer att lära sig.

Nackdelarna med detta är:

1. Min skola som jag alltid gått i, mina klasskompisar som jag alltid har haft och mina vikarier som jag alltid har suktat efter är nu inte längre en del av mig. Jag har väldigt svårt att gråta med folk så kunde inte gråta igår, men nu hörrni, wow tänk att jag gillar min ex. skola såhär mycket.

Fördelarna väger nog rätt tungt ändå, sommarlov måste vara det bästa som någon någonsin har kommit på.

Igår var en riktigt värd kväll.
Jag var först på fina Olivias student och åt den godaste chokladtårtan i mitt liv.

Väl ute träffade jag Tony och Beddan, två på riktigt fina killar som spelade gitarr och delade med sig av livstips. Hade jag varit 25 hade dom varit mina bästa vänner.
Jag var också med andra på riktigt fint folk på lite olika platser som alla hade så magiskt vacker utsikt över Stockholm. Jag bara satt där på en klippa i solnedgången med nyfunna vänner och kände mig så himlahimla glad och fri och lycklig.
VÄRT.
// LOVE\\


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0