Livet en torsdag

Idag vaknade jag och ville helst smälta ihop med mitt täcke, även fast jag hade sovmorgon. Därför tog jag min allra största tröja och låtsades att den var mitt täcke och begav mig till skolan. Det visade sig vara en himla tur att jag inte smalt ihop med med mitt täcke för i skolan serverades efterrätt och jag lyckades kamma hem två, mina fantastiska klassisar hade bakat en fantastisk morotskaka som jag fick priviligerad rätt till och det visade sig att det fanns en sparkcykel i korridoren som man kunde cykla runt på.

Tänk va, om jag hade legat under mitt täcke hela dagen hade jag knappast legat här nu med fruktsallad och morotskaka i magen (rim) och jag hade knappast motionerat mig på alls samma nivå. (ja, det är jobbigt att cykla runtruntrunt på en sparkcykel).

Imorgon vill jag ALLT förutom att bli en del utav mitt täcke. Imorgon har jag nämligen två lektioner vilket är svenska och sam (mina favvosar) och tre timmar hål VILKET INNEBÄR thaioasen (My first time <33333) och en himla massa caffizhäng. Efter den makalösa dagen väntar en makalös helg.

Jag ska på läger med kyrkan. Som ledare. För två år sen åkte jag, lite nervös och lite hamsterkindig, som konfirmand på THE SAME läger (fast två år tidigare jajajajaja). Det var något av det roligaste jag gjort och jag lärde bland annat känna Jonas där som nu är en av mina varmaste och som jag nu åker tillbaka dit med för att leda.
Livet äro väl ett mysterium ändå. Inte hade väl vi en tanke på att vi skulle åka tillbaka dit två år senare TILLSAMMANS för att LEDA den där gången då vi hamnade bredvid varandra på bussen, osäkra på vad allt detta med konfirmation var.
Ska bli så himla roligt att ge denna chansen till andra för det gav mig så ofantligt mycket då.
Samt ska bli så sjukt narre att käka godis, dricka te och vara vaken flera nätter i rad men en massa bra folk.

Nu ska jag dock göra lite av varje och TaGgA till morgondagens äventyr.
Puss.


Kommentarer
Postat av: ninis

Och tänk om du inte träffat mig :-)

2013-10-10 @ 19:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0