En ganska värd helg i September.

I fredags firade vi världsbra Mickey med tårta, beer pong och YMCA-dans i hennes feta villa. Det kändes som om vi var där riktigt länge men denna kväll hanns det med mycket. Efter att ha pratat norska i några timmar på terassen åkte vi in till stan och jag rimmade på varje tunnelbanestation. (Exempe;l midsommarkransen, här tappar alltid jag balansen) och Martin öppnade tunnelbanedörrar och vi skrattade fast folk kollade surt.
Till slut träffade vi bundisar på Folkets (<333) och åt pommes med alldeles för mycket grillkrydda och aioli. Sweet. Sedan gjorde jag och Morgan sällis hem genom regnig lördagsmorgon och livet kändes rätt bra med pommes i magen och dansont i fötterna.

På lördagen nollades jag och de var lite pinsamt och lite kul och ganska skevt och när alla skulle knäcka ett ägg i huvudet trädde jag en plastpåse över håret mitt och blev förevigt hatad av samtliga tvåor men äggfri i håret och det var ungefär värt det tusen gånger om. Who needs friends when you have nice hair <333 samt don't hate me jag var bara välförberedd ok.

På lördagskvällen däremot rymdes ingen pinsamhet eller skevhet i mig (dock möjligtvis i min outfit) utan bara pEpP. Det var Magaluf-tema och jag och klassen dansade i baddräkter och blomkransar med tvåorna tills musiken tog slut och efter lite om och men kom alla på bussen hem och söndagen blev ett faktum. Behöver jag ens nämna hur bra denna kväll var? Skulle inte tro det va.

Idag var det fria åk på Grönan. FÖR ALLA. Om ni nu inte visste det så finns det två ord som får mig att känna strömmar av glädje genom kroppen och det första är KARUSELLER och det andra är GRATIS. Slå ihop dom två orden och ni kanske förstår att inte ens min mamas vrede över att jag inte städat mitt rum på några veckor kunde hålla mig därifrån.
Tillsammans med några bra peeps åkte jag lite världens högsta slänggunga och sånt och det var en väldigt bra dag.

Nu har jag ätit säsongens första satsumas, druckit lite te och nästan förstått matten som resten av min klass gjorde för två veckor sen.
Men vad är väl några sidor matte mot en helg som denna?
Nu ska jag sova ganska länge och hoppas att denna vecka är smärtfri så jag kan vila upp mig från helgen (har hört att helgen är till för att vila upp sig från veckan men skulle inte tro det va).
Jag minns att jag för något år sen drömde om att få spendera mina helger på sånt här vis, om att få vara så glader och vara med om så mycket bra saker tillsammans med så mycket bra folk.
Har drömt om att skriva blogginlägg om mina helger med sådan entusiasm. Bästa helgen på länge ska ni veta.
Hoppas ni har haft en fantastisk helg, nedan slänger jag med så många bilder jag får med.
SOV GÖTT.


Kommentarer
Postat av: Stella

det kan aldrig bli för mycket grillis (grillkrydda) <3333

2013-09-30 @ 16:50:50
Postat av: Anonym

Jag drömmer om såna helger

2013-10-01 @ 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0