What if someone like you found someone like me?

Jag har varit med om mycket på bara två dagar. Jättemycket faktiskt.

Igår läste jag en text på Anna Lindhs minnesceremoni. Jag läste "Ett föredöme är bättre än tusen argument. På tidens vingar flyger sorgen bort."

Det var bra skrivet tycker jag. Vill vara ett föredöme och vill gärna tro att tiden läker alla sår och ni vet. I allmänhet otroligt fin ceremoni där man pratade mycket om att vi är skyldiga dom som inte fick leva sina liv, att leva våra, så bra vi bara kan. Viktigt att komma ihåg, att om inte dom fick leva sina lev ska minsann jag leva mitt så mycket det bara går.

Idag var jag på "sångafton" på Södra. Känns så jävla bra att få vara en liten del av den skolan, och att få gåshud som sandpapper. Fan vad fint, häftigt att människor runtomkring mig är så begåvade.

Nike har under vår tid tillsammans sagt en del smarta saker, bland annat det här:

"Jag är inte så bra på något särskilt, det ända jag är riktigt bra på, det är limbo". Vem vill INTE vara bra på limbo? Så jävla värd talang. Jag kanske inte kan sjunga eller spela gitarr eller så men jag är bra på limbo. ENOUGH.

Och häromdagen poängterade hon att hon inte fått sin beskärda "Lova-dos". Vill gärna att folk ska vilja ha en dos utav mig, har så mycket mig som behöver ta vägen nånstans. Gärna i andra, det är fint att få dela med sig av och med andra tycker jag.

Nu ska jag sova, TJA.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där nike verkar ju som en underbart fantastisk människa.

2013-09-11 @ 23:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0