Sneaking out, looking for a taste of real life

Konstigt för ibland finns dagar när det gör ont i magen av barn som tappar äpplen i vattenpölar och det finns inte en sekund utan risk för att gå sönder. 
Och så försvinner hela tyngden genom att avklara typ ett matteprov och så andas en lättare och det känns inte lika jobbigt att bära hjärtat längre. 
 
Och samtidigt som det känns så skönt att äntligen se en glimt av nåt som värmer i hela alltet, samtidigt som det är så jävla befriande att äntligen fatta att snart blir det sömn och lugn och dans, så är det samtidigt läskigt att må helt bra för det är så öppet, så sårbart, på en sekund är en tillbaka på golvet, ett litet slag och en faller utan stöd av armarna för en har öppnat upp allt som är skört och det finns aldrig nån chans att hindra, ingen tid att stänga till. 
 
Bittersweet det här med livet men ÄNDÅ, viktigt att tillåta sig själv att må bra och ta eventuella konsekvenser senare.
 
Idag skrev jag ett matteprov, imorn ska jag redovisa för Frankrikes vinterklimat och sen !!! en liten plojig skoldag kvar och sen !LOV!
 
På lovet ska jag göra en grej som jag längtet efter så himla mycket och det är att slänga ner mitt pick och pack i en väska, inhandla lite lax och rosé och sen dra med mig mina number one plojers till skärgården för några dagar av skog och grill och skratt och för att citera Lana; leta efter en smak av the real life. 
 
Samt, jävlar vad jag hade gått sönder för så himla mycket regn sen om det inte vore för såna som fick regnet att kännas behagligt. 
 
Nu känns det bra. Hur mår ni egentligen??
 
Pusspuss
 
 

Kommentarer
Postat av: elina

woho va himla himla bra inlägg

Svar: wow tack <33
None None

2014-04-09 @ 21:20:01
URL: http://mansdotter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0