Jag har fastnat i en spottloska från ungdomen

Sista lovdagarna och paradoxalt nog känner jag mig friare än någonsin.
Vet inte om det är att sommarlovet också placerar en i ett system och nu har jag några dagar att inte vara kontrollerad av nåt, inte den mest kompakta friheten som finns (sommarlov) men inte heller skolsystemet i och med att skolan inte startar på riktigt på ett tag.
 
Kan det vara så tragiskt att ultimat frihet kan få en att fastna? Att jag till och med kan känns mig fångad i friheten i och med att den också bidrar med förpliktelser? Jag vet inte men jag kan inte låta bli att känna mig stressad över att det är så svårt för mig att hitta en plats där jag inte känner mig tvingad till att bete mig på ett eller annat sätt. 
 
Det finns en stam någonstans som bara talar i nutid liksom "jag äter" "jag duschar" "jag sover" för de har inte förstått grejen med att planera för nånting annat än ögonblickets längtan. Så jävla smart det där att aldrig göra nåt annat än just det en känner för just precis då och kanske är det så jag måste tänka ibland för att inte klistras fast i rutiner eller måsten som gör att jag svider. 
 
Om det inte framgått finns det inget jag är mer rädd för än RUTINER. Jag klarar inte av dem. Jag älskar traditioner, men de är mer otvugna och nostalgiska och så vidare medans rutiner nog bara finns för att få en att vilja gitta från verkligheten som dogge skulle ha sagt (som inte heller finns på min mp3 :-/ )
Jag mår illa av att tvingas göra någonting, av att titta på mitt liv utifrån och kunna räkna ut hur nästa dygn, vecka, månad, år ska se ut. Ibland i böcker skildras människors liv som "det rullade på" om ni fattar, de har fastnat i en relation, i en stad, i en skola och jag får panne av det. Jag klarar inte av att mitt liv ska kunna räknas ut, jag vill nå de ultimata friheten som kanske finte finns i att vara helt fri, utan snarare i att ha möjlighet att få ens liv att vara oberäkneligt, att slippa fastna i nåt oavsett om det är trygghet eller spontanitet eller tristess. Vill inte fastna i att behöva komma ivåg och inte heller i att behöva vara kvar. Vill bara ha möjlighet att alltid kunna måla om, måla över.
 
Detta är mitt främsta mål för tvåan, att improvisera, jag måste ta tag i mitt liv lite grann men jag vägrar att det ska gå till på ett och samma sätt hela tiden. 
 
Nu ska jag äta <3bea<3
hedo
Den enda rutinen jag vill ta fasta på är denna selfierutin här på bloggen GUD de e så skoj

Kommentarer
Postat av: Nova

Lova! Börjar på Södra imorn och har aldrig vart så nervös i hela mitt liv! Snälla du säg något klokt som kan lugna mina nerver

Svar: nämen!!!!!!!!!!!!!!!!1. ibland när jag låtsas att jag e nån annan tänker jag att jag heter nova för d r så jävla fint
2. det kommer gå bra. jag vet att alla säger det men JAG LOVAR det kommer att gå bra. det kanske inte känns så imorn men när du tänker på d lite senare kommer du bli irriterad över att du ens tänkte på d
3. det värsta som kan hända e att du inte trivs o gu d r inga problem att byta
4. du kommer antagligen att ha det roligaste året i ditt liv framför dig. jag skulle göra nästan vad som helst för att få va i dina skor nu få börja södra alltså d va d roligaste jag gjort nånsin TA VARA PÅ DET
5. jag börjar på onsdag o du kanske har lite koll på hur jag ser ut o då får du mer än gärna dra tag i mig så kan vi kramas
6. jag va aldrig nervös så vet inte riktigt hur du mår men jag vet med hubdra procents säkerhet att det är onödigt
7. puss
None None

2014-08-17 @ 21:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0