You is important

I Niceville som är en fantastisk film (fast nästan ännu mer fantastisk bok) säger huvudpersonen till det barnet hon tar hand om "you is smart, you is kind, you is important." (det är alltså ett litet barn inte jag som är skev)

Jag tycker det är fint att tänka så. Att upprepa när du kollar i spegeln och det skriker i ögonen eller det är mycket understruket i rött på provet (VARFÖR använder lärare röda bläckpennor när de rättar prov???? Så det inte ens går att sudda ut????) eller det känns som innehållet i själen är lika intressant som en dammsugarpåse.
Då är det bra att upprepa som ett mantra "YOU IS SMART YOU IS KIND YOU IS IMPORTANT"
Viktig tycker jag är en bra grej att tänka på, för alla kanske inte är smarta på samma sätt och alla kanske inte är tydligt snälla (och vad gör väl det) men ALLA är vi viktiga. På ett eller annat vis. Och DET är viktigt att komma ihåg. Viktigt att komma ihåg att du är viktig.


En viktig mänska i mitt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0