Nyval Nykval

Då var det dags igen alltså.

HUR KAN DET VA SÅ JÄVLA SVÅRT

Det är pengar som är problemet tydligen. Det är pengar som gör att vi inte kan öppna armarna och gränserna och hjärtana tydligen. Åt helvete med rikedomarna när de stoppar oss från att hjälpa rädda tycka om flera. När jag var ett litet kid lärde jag mig att människor föralltid är viktigare än vad som finns i fickan. 
Har fickan blivit så jävla mycket finare tyngre lyxigare eller JAG KAN INTE FATTA. Hur kan det nånsin komma att handla om huruvida vi tjänar på det eller inte när det i samma veva handlar om liv. Jag vill inte att "vinstintresse" ska finnas i samma mening som "människoliv" NÅGONSIN.

Kan ni alla snällasnälla komma ihåg det när ni kryssar i lappen i mars medans jag biter nagelband. 

Hejdå 




Kommentarer
Postat av: Emma

Politiskt brandtal - kärnfullt och sant. like it.

Svar: Tack snälla vad jag blir glad
None None

2014-12-04 @ 19:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0