en lördag i februari

Hej igen.
 
När jag gick in i mitt kök imorse så såg det ut att vara vår, solen sken in genom stora fönster och termometern visade plus. Jag längtar nästan lite jobbigt mycket efter våren, efter grus under sulorna och tunn jacka på uteserveringar. Men ändå känns det inte så tungt att det är februari och den insikten gör mig varm precis överallt. 
 
En grej som gör mig så jävla upprörd så jag vill skrika med all skrikkapacitet som rymmer sig i min kropp är att nu är det OS och människor står och ler och applåderar bredvid Putin och JAG FÅR ONT I MAGEN för det är så fel och hur kan dom och varför sätter dom inte ner foten och vägrar, vägrar stå bredvid honom, vägrar bidra till detta, vägrar låta världen vara som den är???  
 
Annars, morgontrött, tovigt hår, morgonrock, föder ljuset genom handen 3.0. Där har ni mig denna saturday in life. 
 
Hare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0