Fortsättning av 2013

Hej ska väl fortsätta min årsresumé!!
 
APRIL MAJ JUNI 

Jag minns nästan ingenting från april. Det första jag kommer ihåg är valborg, alltså datumet som livet vände. Så himla klyshigt det där med att när våren kommer så blir allt bra men så var det faktiskt. Från och med valborg då hela vitabergsparken var en festival, blev allt lite varmare, lite bättre. I maj startade vi den fantastiska grejen "temakvällar" och dansade och åt flera kvällar i den månaden i både hippe, glitter, internationella och yrkenastecken. Det var fantastiskt.
Under kristi himmelfärd hängde vi ute på nätterna för första gången efter valborg, jag minns att vi satt på hammarbybacken och tittade på stjärnor och snubblade ner och alla blev skadade såklart för kombinationen högt berg och rumlande är ju inte den bästa. 
Den långhelgen var verkligen helbra, jag och Josefine förstod det fina i att cykla och vi cyklade och hittade en brygga vid tanto ungefär där vi badade och åt glass och satt och bara insöp försommaren och varandra. Det var fint. Grönan började med sina konserter, jag klättrade i träd och det blev barbent varmt. Ni hör ju själva, detta var en fantastisk månad, om än med hysteri över slutbetyg och gymnasieval. 
Det sista som hände denna månad var balen. Vilken evening det var när niorna dansade i någon sorts kollektiv frihetskänsla och poserade på terassen med hallonsoda i champagneglas. 
 
 
Jag hade skrivit på min spanskamapp "3 juni-frihet" eftersom det var datumet då slutbetygen sattes. Jag tänkte ju, precis som en gör med såna saker, inte att detta datum någonsin skulle infinna sig men jag minns det så tydligt. De sista dagarna av skola utan betyg var faktiskt några av de bästa i mitt sextonåriga liv, efter så många veckor av stressplugg kunde vi åka och bada och sola och äta glarre efter skolan och det var så fucking skönt in i själen. Vi åkte på klassresa, tältade, smög ut på natten och stannade längst på morgonen för att bada och äta chipsrester. SKOLAVSLUTNING, alltså vilken sjuk grej att efter tio år av samma skola, samma klassrum, samma lärare, samma fantastiska klasskamrater, samma äckliga pannkakor säga hejdå ses ALDRIG igen. Skulle vilja säga att det var lite läskigt men förutom lite sorg i hjärtat över att inte få dela varje dag med mina bästisar vilket jag gjort sen jag var sex, kändes det faktiskt bara så djävulskt skönt. No more samma gamla visa igen NÅGONSIN. Jag som hade längtat efter nåt nytt i ett halvårstid, om inte mer, fick nu äntligen börja hitta. 
Sommarlov, jag somnade sent, vaknade sent, hade bara ben, åt middag på Estelles takterass och åkte upp till fjällen för att läsa böcker och måla. Vilken fantastisk månad. 
 

Kommentarer
Postat av: mayra

hallå ps vi var i turkiet i juni hint hint rätt kul faktiskt

2014-01-04 @ 14:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0