Jag vet en vän som är lika blåögd som jag, vi borde få det bra

Fy farao vad skönt det ska bli att komma hem.

Helt allvarligt så kommer jag inte ihåg senast jag mådde såhär fysiskt bra. Jag lider inte utav skoskav eller eksem eller blåsor och så vidare. Jag känner mig frisk! (förutom huvudvärk som jag ska ta blodprov för och kolla upp och är inte van vid såna där medicinska omständigheter) Välmående! På det fysiska planet och oftast tar jag mig bara tid att känna efter hur det ligger till på det psykiska planet med hjärtat hjärnan magen som jag pratat om tidigare, och det känns ovant och vackert att kunna bry sig om hälarna, tandköttet, ögonlocken för att se till att allt är som det ska. 

Sjukt egentligen att ett upprätthållande utav en själslig stabilitet ska orsaka förseningar på den fysiska hälsoexpressen så att säga. Och så säger vuxna att "hur kan ni röka?? Och dricka importvodka?? Och inte sova ett endaste dugg på nätterna??" Och fattar inte alls att cellerna som ska hålla koll på att vår fysiska hälsa är i balans har behövts byta fokus och kontrollera att vi inte går sönder själsligt. 

Hursomhelst, det har varit så himla bra här, höga fjäll där jag rensat lungorna från ångest och stress och fyllt på med lugn och ro, tusentals solvarma nektariner och spelkort som blivit flottiga av vinägerchips.
Jag har läst och lyssnat och tänkt på en massa bra och mina ben är lite bruna.

MEN det ska bli FANTASTISKT att komma hem. Jag längtar så mycket efter sorbet och tanto och grus och frihet och skvaller och varma varma vänner så mycket att det knappt går.
Och jag känner mig utvilad och så redo att uppleva det där! 

En av de bästa grejerna som jag vet, och som jag tänker att jag kommer komma ihåg när jag blir äldre, är att komma hem med bil på sommaren. Alltså själva hemkomsten. Att köra in på Södermalm och fyllas av all längtan efter att få sitta på de där uteserveringarna med mina vänner i tunna tyger med solblekt hår, och bara vara ute i den där staden och andas in det där sommarvarma. Det är nästan dammigt i luften för det har varit så varmt så länge och jag kan dra ner fönstret och riktigt andas in det där, alltså nästan sensuella, somriga varma dammiga Stockholm fyllt av spänning och brunbrända människor och folköl. Guuu det är kanske det bästa jag vet i hela vida världen. 

Det var det från mig. 
Om ni är i Stockholm så ses vi säkert snart. 
Puss. 

Heddå :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0