LIVSAVGÖRANDE TANKAR PRESENTERAS NEDANFÖR

Jag tror jag har kommit på den slutgiltiga lösningen för att nå en livssituation som inte tråkar ut hela uppenbarelsen och som får en att inse de kontinenter av livsmöjligheter som vilar framför oss. Aa det kanske låter löjligt MEN VET NI VA det får va så för detta är en av de största tankeupptäckter min hjärna varit med om!! Sådeså

Alltså: det kan låta banalt men jag tror helt enkelt att det handlar om att STIMULERA SJÄLEN. Att göra små saker eller stora saker om en så vill, på nya sätt. Istället för att jogga, simma! Istället för att kolla samma film igen, se en dokumentär som får dig att tänka till! Istället för att fika, gå på museum! Istället för att sova gå en promenad! Istället för att vara på landet åk till andra sidan jorden! Istället för att vänta på att göra karriär, skriv en jävla bok! Istället för att vara olyckligt kär, skriv ett kärleksbrev! Istället för att drunkna i samma fester, skapa ett temafestkonto på instagram och gå på temafester! (speaking of experience, d äger)

Det finns så mycket som vi kan göra om vi bara tänker till och anstränger oss lite. Jag brukade tänka att det är att det är oförskämt mot mig att trycka in min existens i vanor men nu tänker jag att det är en oförskämdhet mot detta universum av möjligheter, att vara för lat eller feg för att uppleva det. 

Detta skrev jag cirka elva sidor om i min dagbok igår så om nån vill ha del av överkursen call me! Idag lyssnade jag på en podcast där Sigge(<33) sa att "överraskningar är livet" och det är så sant tycker jag! Men jag inser nu att vi kan göra våra egna överraskningar, det är enklare än en tror att överraska sig själv. 

Hoppas nån av er hajar grejen annars skyller jag på att ensamheten här i Norrland har krånglat till det för min tankeverksamhet. 
Tudels




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0