Om uppmärksamhet

Att jag är "uppmärksamhetskåt" har jag hört tillräckligt många gånger för att förstå att så nog är fallet. (Även om jag måste vända mig mot begreppet kåthet i sammanhanget, innebär det att jag kan få en sk "uppmärksamhetsorgasm" då? Och hur känns det i så fall? Spännande)

Och jag förstår att jag antagligen borde ta det som en förolämpning men VARFÖR?

Okej, jag tycker om att synas. Jag älskar när folk pratar med mig, jag njuter i fulla drag utav att få roliga kommentarer från nya vänner på instagram och bloggen (och Gud vad jag skryter om det) och det finns inget bättre än att fylla år och se den uppriktiga alternativt påtvingade kärleken i människors ögon. JAG ÄLSKAR DET.

"Du är osäker" tänker säkert vissa.
Ja, säkert och antagligen eftersom jag är snart sjutton fyllda och mitt i tonårskarusellen jag vore väl SJUK om inte lite osäkerhet bodde i min mage?
"Du är självupptagen" tänker säkert vissa.
Ja, UTAN TVEKAN, jag tänker och pratar och tittar på mig själv utan slut men det betyder inte att jag inte har tid att ta mig an andra eller att jag inte kan prata eller intressera mig för annat.

Om jag nu så fruktansvärt gärna vill ha fula kepsar och om jag måste dansa i mitten så varför kan jag inte få göra det? Jag älskar uppmärksamhet och jag förstår inte varför jag måste skämmas för det.
Om du inte tycker att jag förtjänar din uppmärksamhet så ge mig den inte. 

Självklart måste det finnas en balans precis som i allt annat i hela världen, jag tycker du kan få vara lite tonårigt osäker och förvirrad för när ska du annars vara det? Men att tvivla konstant på sig själv är självklart inget nyttigt för själen.
Och jag tycker du kan få vara lite självupptagen och prata om dig själv för det är viktigt och roligt och öppet men att inte kunna ta till sig eller vara intresserad av andra är tråkigt för båda parter och blir nog ganska tjatigt.

Så låt mig få dansa på bordet och låt mig få annonsera ut vem som har kommenterat min blogg FÖR JAG ÄLSKAR att få göra det jag ÄLSKAR när människor tänkt på mig för jag ÄLSKAR att komma i kontakt med nya själar. Och är det jobbigt så håll för öronen och kan jag inte ge dig uppmärksamhet tillbaka så be mig lugnt och stilla gärna att hålla käft tills jag har funnit balans i det hela. 

Simple as that tycker jag och TACK alla ni som sagt till mig att jag "tigger uppmärksamhet" eller liknande för får jag uppmärksamhet får jag fler människor att prata med och intressera mig för och desto mer uppmärksamhet har jag att ge.
Och att ge människor uppmärksamhet tycker jag är en himla fin grej. 
Så summa summarum hoppsan hejsan det behöver visst inte va så farligt det här med uppmärksamhet tänker jag.
Hur tänker ni?

Tjoll out

Plus jag fyller år om 53 dagar då ses vi kommentarsfältet<3




Kommentarer
Postat av: Jozzana

Känner ingen annan som vågar eller kan skriva om "uppmärksamhetshorandet" som man också kan kalla det (kåt låter och är så mycket bättre ord i det här sammanhanget) och det är jäkligt skönt och intresserant och inspirerande ATT du gör det! Keep going <33

Svar: Du e bäst<3 o gör mig så HIMLA motiverad alltså best<333 tack!!!
None None

2014-07-20 @ 12:40:24
URL: http://jozzana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0