Jag håller mitt lilla liv emellan händerna

Jag har tre kategorier som jag använder mig utav.

1. Hjärnan. Det vill säga allt logiskt typ mycket plugg, mycket saker att göra, mycket som kräver stabil tankeförmåga och fokus och som bäst balanseras upp med sömn eller sömnsubstitut såsom kaffe. 

2. Hjärtat. Där alltså känslorna bor, hjärtat som kan gå sönder eller förfrysa men också pumpa varmt blod i hela kroppen. 

3. Magen. Det allra viktigaste är att magen är i balans. Ibland finns det mycket som kräver att hjärnan är fokuserad, och ibland kanske hjärtat längtar men om magen är i balans fungerar det. Där processieras alla känslor, tankar, möten, sinnesstämningar. Det gäller att det inte snurrar för fort eller känns för mycket för då blir kanske magen i obalans och då finns det inget som håller koll och då går det åt helvete.

Dessa tre kategorier använder jag mig av när jag funderar över hur jag mår. Det är ett bra sätt att kolla av att det är som det ska.

Tack vare Elvis lyssnar jag nu på Jakob Hellman och det borde ni också göra för han är faktiskt fantastiskt fin och det klickar i ögat när jag blinkar. 

Sov gott. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0