Om att vilja bli omtyckt och om rädsla

Jag vill bli omtyckt. Varje del av hela jaget vill att ni ska älska tycka om vilja vara med mig. 
Det är egoism såklart, jag vill bli älskad för att känna mig bättre, för att kunna se mig i spegeln och duga lite grann. 

Men jag tror kanske att det vilar en omtanke i det där också. Att det ibland kan kännas viktigt att duga för att de runt omkring en ska kunna finna stöd hos en själv. Jag tror att det vilar en rädsla i att inte bli omtyckt för att en inte ska räcka till åt andra. 

Snart är det sommar och jag förnekar min egna rädsla över att det ska bli som förut, att själen ska fyllas med en längtan efter att radera ut varje natt ur minnet, att det ska kännas lika farligt att vakna som att somna, att väckas till blå himmel bakom gardinerna ska skapa ångest över att jag måste ut idag igen. Livrädd över att det ska bli som förut. Livrädd för att inte kunna prestera i att finnas till. 

Samtidigt har jag kommit så mycket längre nu, det finns så många sammanhang för mig nu, det finns inte lika mycket ifrågasättning i varje del utav mig själv. Framförallt har jag känt båda delar, jag har känt skam över att vakna men också förväntan efter morgonen. 

Och jag längtar till sommaren, jag trotsar rösten som viskar att det ska gå åt helvete igen. Jag trotsar och jag längtar. Jag längtar efter festival och sandstränder, efter tid och tankar. 

Sov gott. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så jävla smart, vet ingen som kan sätta sånna tankar i ord så som du kan

Svar: <333 vad glad jag blir!!!! Tack!!!!! Superglad!!! Men inte behöver du vara anonym
None None

2014-05-16 @ 16:03:35
Postat av: forell

I'm in love with a fairytale dvs im in love with u!!! <33 håller med anonym ovan jättemkt, + i sommar ska vi hänga.

Svar: Förell<333 blir så himla gla tack snälla och JA längtar
None None

2014-05-16 @ 16:38:44
Postat av: LO'CA

Wow otroligt vacker. Oroa dig aldrig för jag tycker alltid om dig! Sommaren kommer bli jätte bra och särskilt om jag har lyckan att spendera tid me dig <3

Svar: Älskade<33 så himla glad att jag har dig som vän HOPPAS du vill va me mig i sommar
None None

2014-05-18 @ 20:34:33
Postat av: LO'CA

Wow otroligt vacker. Oroa dig aldrig för jag tycker alltid om dig! Sommaren kommer bli jätte bra och särskilt om jag har lyckan att spendera tid me dig <3

2014-05-18 @ 20:34:41
Postat av: <3

Läser. Vill bo i dina tankar, eller iallafall höra dem oftare. Jag är kär i dina ord, de matchar mina. Skickar anonymt men tyckte dina tankar skulle få veta att mina tankar faller fint omkring dem. Sånt kanske är viktigt någonstans

Svar: Jävlar vilken vacker kommentar. Det känns superduperviktigt att få höra tacktacktack du anonyma puss
None None

2014-05-31 @ 18:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0