00.24-håll till godo

Det är så jävla underligt varje gång en känner efter och kvävs. Som en plötsligt märker att någon håller stryptag om hjärtat och jag blir lika jävla chokad varje gång. 
Hur det där svarta inom mig lyckats klämma åt YTTERLIGARE en gång till utan att jag hinner märka. När fan lär jag mig. Jag skulle vara så värdelös på savannen, skulle aldrig märka att nån jagade mig förrän klorna satt i strupen. 

Grejer jag tänkt på:
1. Hur jävla underligt är tid. Kommer ihåg när jag gick i lågstadiet och två lärare sa till varann att de önskade sig tid i julklapp. Och jag fattade inte för tid fanns det ju så gott om! Men det har ännu hängt kvar så tydligt i hjärevirret och jag fattar nu. Tid är det jag vill ha mest i hela världen, tid till att träffa alla som jag vill hinna vara så mycket med, tid till att ligga på golvet och måla fast jag inte kan, tid till att sova(!!), tid till att pussa på alla hans fräknar. 
Och samtidigt vill jag inget hellre än att tiden ska gå, att det ska bli julafton, sommarlov, student. Ungdomspardoxen all over alltså. 

2. Jag blir så ledsen när deltagare från paradise hotel inte får jobb för att "de har haft sex i teve". HUR kan det vara sexet som upprör? Det är så många i det där programmet som uttrycker och beter sig sexistiskt, fördomsfullt, elakt gentemot varandra, jämt och ständigt.  Är det det som gör att de inte får jobben? Nä, det är att de har legat i teve. ??? Jag tycker verkligen att det är ledsamt när en fysisk, kroppslig njutning  blir klassad som värre att visa upp och acceptera, än sexism, mobbning och andra fördomar och skeva samhällsstrukturer. Hur i hela helvete kan det vara värre att ha en kollega som har offentliggjort sitt sexliv än att ha en kollega som är sexist/rasist/u get it. 
Samma när vuxna bah "vänta så länge ni kan innan ni har sex" (samtliga lärare som vågade nämna sex på min högstadieskola), är det inte fel fokus? Är det inte mer relevant att fokusera på att lära oss hur vi skyddar oss (både från sjukdomar och sjuka ideal och fördomar thanku pls)/respekterar varandra/inte håller fast vid normer och könsroller och förtryck än att få oss att tro att det är nåt allvarligt och dumt? Mvh jag och Estelle bad om mer sexualkunskap i högstadiet för vi lärde oss inget hur sjukt är inte det önska fan jag va lika bäst som när jag var fjorton

3. Fungerar det att ha foundation och hudkräm på en borste och sen smeta ut i ansiktet för det kanske blir superjämnt då?? Vet inte om det funkar lär jag bli lika känd som fillipa anhem har ni sett henne i Veckorevyn eller vad det är??? Haha så kul jag känner henne 

Osammanhängande much? Nä. Vi hörs



Lisa e back d fan nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0