And the bible didn't mention us

Jag önska jag kunde säga att jag känner mig som ett köttsår. Att jag påverkas av allt som händer, att universum ter sig som mitt egna, att alla intryck svider i mig. 
 
Men jag är snarare en hård och äcklig skorpa. Eller blåsa snarare. En jävla blåsa som skaver på hälen men trubbar av känseln. Som gör att jag har någon slags dimma mellan mig och känslorna, intrycken, universumet.
 
Och samtidigt spricker den ibland och det gör så jävla ont. Det gör så ont att jag inte orkar ta ett enda steg till och tårar rinner ikapp med paniken över att behöva vara finnas palla över ansiktet och ner under tröjan så det klibbar och kliar. 
 
Och det är svårt att plåstra om en blåsa. För det får det bara att kännas ännu mindre. Jag riktigt fokuserar på Stockholm som reflekteras och glittrar i vattnet, men jag ser inte riktigt. Jag andas skarpare, jag kysser hårdare, jag dricker mer kaffe och jag tar djupare bloss. Avtrubbad. Från det där. 
 
Och så ramlar plåstret av såklart, titt som tätt och himlen faller ner i huvudet, alldeles grått och tungt blir det och visst är det svårt att finnas till i en dimma.
 
I mina stunder av tvivel lyssnar jag på Justin Bieber och äter satsumas fast jag får kli så det ser ut som jag har tusen sugmärken. 
 
Vi hörs snart! För det känns så bra att skriva igen och det är hag glad över.
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

titeln!! vackraste låten. den är så himla mkt sena regniga bilfärder där alla sov när jag va kanske 7 år, + kunde nästan spela den på piano när ja va typ 12 kanske. :-)
Hade glömt bort den men lyssnar på den nu thx 2 u! vackraste.

ps glad u back

Svar: ily kid
None None

2014-10-14 @ 19:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0