Det här får vi aldrig tillbaka

Ikväll var jag på filmvisning för en otrolig film som heter ensam,tillsammans som Astrids syster har regisserat och som ni alla borde se.
Vi minglade med Gustav Skarsgård och åt salta pinnar med skådespelare ur Snabba Cash. Och fick se hennes fantastiska projekt.

Och jag orienterade idag och det gick bra och det var roligt och sen skjutsade Nike mig på hennes cykel hem till hennes lya genom ett fortfarande somrigt Björkhagen för kaffe och hennes kloka varma sällskap. 

Och sen såg vi denna ungdomsfilm med kultureliten vid nackstödet. 

Jag är mitt i det! Fattar ni vilken jävla lyx att få vara ung, att få ha hela livet framför sig!!

Kanske köper jag ett hus i skogen och orienterar dagarna i ända, eller så kanske jag gör en film med Gustav Skarsgård. Denna glöden som brinner i oss det är så jävla viktigt att ta vara på den, eller i alla fall njuta av den tror jag. För det behövs ju inte göras så mycket, den kan kännas så mycket bara genom att bli skjutsad på en pakethållare eller skratta i kör med några kändisar. 

Mamma sa idag att det är viktigt att vara snällare mot sig själv än vad en tror  att en behöver vara. "Det tog femtio år för mig att inse att jag är som jag är och att det duger. Det klarar du av att fatta snabbare". Eftersom hon är den klokaste människan som någonsin funnits i mitt liv så tar jag henne på orden. Jag tror det gäller att inte skylla för mycket på sig själv, jag och Nike pratade om det, vi är bara människor! Ungdomen bara råkar hända och det är klart att vi inte alltid kan hantera den felfritt, det skulle vara tråkigt. 
Jag tror det gäller att våga brinna!! Ibland slocknar en lite grann men vi har liksom tändvätska i blodet så vi måste våga tro att vi har kapacitet att tända på igen och igen och igen för det har vi! Ungdomen brinner i oss! 

Med dessa ord arkiverade ska jag borsta tänder och peppa 100 minuter franska imorgon kl 8. 
Det är okej för jag tar eld på väg till skolan.

Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0