Young and sweet only seventeen

Ibland så faller existensen på plats. Pusselbitarna i magen passar och det skaver inte nånstans för kanterna har matchats ihop och allt är i sin rätta ordning.

En sån helg har jag haft. En helg när det har känts så bra att leva att jag ifrågasatt allt mörker som bor i min mage. Hur kan det finnas en impuls i mig som ibland vill krossa allt som är jag NÅNSIN när det går att få leva såhär fint, liksom. Det är den känslan som gör att en pallar tror jag.

För ibland när ens vänner sjunger genom tomteblossen på klockslaget som förvandlar en från liten till nästan stor, och fyller ens ryggsäck och armar med minnen och kärlek, ibland när ens familj väcker en med munspel och prerrar och fattiga riddare och ibland när ens vänner trots bakfylla återvänder och kramar en svettig på födelsedagen och skriver brev och sms som gör mig varm ända in i vintern, då är det värt allt som inte är så. All tristess, allt plugg, all ångest, all stress, alla oro, alla själens skärvor. Allt det där är det värt. DET ÄR VÄRT ATT LEVA för ibland är en barbent trots att det är höst och ibland får en kärlek bara genom att vara och kladdkakor och all uppmärksamhet en vill ha (även om det är en heldel) och ibland får en brev från ens bästis som gör att en somnar med kärlekstårar på kinderna. Och då är det värt.

Det får aldrig glömmas bort!! Att ett Stockholm i fyrverkeriljus ovanifrån och bästisar och prinsesstårta kan få en att vilja finnas till för alltid. KOM IHÅG DET!!

André sa det när jag ojade om att jag inte fattar syftet med att vi ens finns och han sa "det är en slump att vi ens kunde komma till" och det är skönt att tänka så att det är en slump att vi finns (även om jag inte riktigt vet om jag tror det men det är skönt att tänka så i alla fall) och ändå kan vi tänka och känna och vara på så många vis. Tack för det

och tack för en fantastisk födelsedag.


Sjutton år minsann.
Under mitt sjuttonde levnadsår ska jag:
1. INTE TA NÅN SKIT
2. VÅGA SKAPA NÅT
3. ALDRIG NOJJA
4. GE ALL KÄRLEK JAG KAN
5. GÖRA ALLT PASSIONERAT

Det är så vackert att vara passionerad!! Gråta skrika skratta älska måla i en ström av liv för inget annat funkar!!!!

Och resa bort med Olga.

Vilket år jag har framför mig!!!
Puss från gärin nedan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0