En ny attityd

Det är alltså med en ny attityd som jag tar mig an de sista åtta veckorna av kris och panik. Låt mig sammanfatta det såhär:
 
Skämta inte bort grejer som irriterrar dig! Det är dags för mig att skärpa till mig och faktiskt konfrontera dem som säger saker till eller om mig som jag inte tycker är okej. Jag är så otroligt rädd att någon ska bli arg på mig att jag ibland glömmer bort att jag faktiskt har all rätt i världen att säga ifrån om nån är skev
 
Kaxa! Finns det något jag är oväntat bra på är att det att kaxa och det är faktiskt riktigt viktigt att kaxa mot ex. patriarkatet och rädslorna och gamla surjävla vuxendjävular. 
 
Inte fega ur! Detta har jag blivit mycket bättre på men jag är fortfarande rätt dålig på att inte fega ur när det kommer till saker och ting som har med min egna förmåg att göra ex. söka roliga jobb, söka roller jag vill ha, skriva grejer till folk jag inspireras av och jag skäms fortfarande ganska mycket för saker som jag vågat göra. Slut på det!
 
Ta vara på den här jävla ungdomen. Faktiskt, nu är det åtta veckor kvar till sommar, sen vuxenliv, sen student och sen kändisskap. Det är dags nu! 
 
Som ni märker bildar dessa attitydförändringar tillsammasn ordet SKIT. Detta känna grymt eftersom skit går att applicera på ack så många sammanhang exempelvis, dags att ha skitkul, dags att skita i grabbarna, dags att skita ner sig ordentligt, dags att dansa skiter ur sig.
 
Dessa nya livsideal är naturligtvis i perfekt symbios med mina tre ledord för i år (ni kan de väl vid det här laget i hope) LYXIGT MAXAT FUCKAT. 
 
Klart slut imorgon börjar skolan och jag har åtta veckor kvar innan livet börjar. Men mer om det i nästa inlägg.
 
puss
 
 
 
 kramar från mitt trettonåriga jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0