Ni har hört det förut men det ekar i mig oavbrutet

Klockan är nästan onsdag. Lisa är hemma från Sanfran. Jag har matteprov imorgon. Matten är min självkänsla ämnesfierad om ni förstår. Hur många ångestattacker har matten resulterat i om du antar att de är normalfördelade? (OBS försök till skämt). (Ångest är inte normalfördelat och den följer ingen logik). 

Och det är just det. Ingen ångest är appliceringsbar på något system, inte i någon form, inte i någon skepnad. Den är där bara, obarmhärtig och hungrig. 

Förnuftet bleknar bort i takt med att självkänslan tar över. Det finns ingen logik i mig längre, jag är oduglig och mina fingrar skakar.

Min största skam i hela världen är att jag inte kan lita på mig själv. Jag KAN inte anta att jag klarar av att vara för ensam, för omringad, för beroende av mig själv för det finns något som slukar det förnuftet. Det finns något som äter av mig och det bor i min mage. 

Min största ilska i hela världen är att vi pratar om normalfördelningskurvor men inte om det som äter upp oss inifrån. 

Klockan är nästan onsdag och alla morgnar gör mig så illa. 





Kommentarer
Postat av: olgan

älskling <3 du är bäst

Svar: Ily<3
None None

2015-04-15 @ 06:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0