Om att växa upp

Hej på er!

Igår jobbade jag klart mina timmar på kulturfestivalen i år. Det var faktiskt, såå kul. Jag älskar det där, när konsten kulturen kreativiteten är gratis! Det borde aldrig vara en klassfråga, det gör mig rasande att det är det! Hursomhelst, när jag gick där över Norrbro med lera över hela shortsen, jobbtröjan på och vattenflaskan dinglande i handen kände jag så fkn starkt att nu känner vi varann jag och Stockholm. Jag hittar nästan överallt (sajk har världens sämsta lokalsinne men ni fattar), jag känner till att årstidsväxlingar i träden i Kungsträdgården och jag vet hur den luktar vid vattnet vid strömmen och hur det skiljer sig från lukten vid vattnet vid Hammarbyhamnen. Jag kan tvåans rutt i sömnen och jag har lärt mig att gå till Medis, Slussen och Skanstull på tolv minuter hemifrån. Det finns naturligtvis en miljard platser jag aldrig varit på, men det känns bra, precis som med en gammal vän som jag vet allt om, men som ständigt får mig att upptäcka nya saker hos mig och den. 

Jag var hos Linn igår kväll, och träffade Towe som nu ska flytta ut till sitt landställe. Hon drar bara! Bort från Stockholm för att gå i skola och leva ensam i Vinåker typ. Gå runt i naturen, kratta, gå på dass, cykla till skolan men ta bussen när det blir för mörkt.

Och så kände jag det för typ första gången! Att jag är redo att lämna snart också. Jag kommer nog aldrig vara den som åker bort fem år i USA för sanningen är att jag fixar det inte! Jag ser ingen njutning i att slitas bort från allt jag har, jag vill alltid ha det på nära avstånd och själv vara den enda som bestämmer när det där avståndet ska vidgas eller överskridas. Men jag kände sådant som jag själv haft svårt för att känna innan. Kanske för att det sammanhanget jag är i nu är så pass fungerande eller helt enkelt att det inte var så längesen som det sammanhanget var det största som hänt mig! Men jag är redo för att känna så igen. Jag är redo att få ett nytt största sammanhang, i en ny skola, ny stad, nytt jobb, nytt hem! 

För när jag kommer hem känner Stockholm och jag varann! Vi kan varandras lukter och vi vet hur vi fungerar. 

Här är lite saker som jag är sugen på att göra om ca ett år när jag inte längre går u gymnasiet.......FUCK va sjukt det känns helt ärligt........:

1. Direkt efter ska jag nog till Grekland. Inte köpa nån biljett hem utan se hur många veckor vi vill vara där och bara ligga vid havet och ha det gött

2. Plugga sexologi! Jag slutar aldrig bli upprörd över hur och var vi pratar om sex! Mer sex i skolan borde lagstiftas! Men först ska jag lära mig mer om det

3. Plugga teater/sång/eh
Göra det jag älskar mest i livet! Känner sugen i mig lika bra att passa på

4. När mina vänner placerat sig på olika ställen i världen ska jag ta en tågluff och hälsa på dem. Hälsa på nån i Berlin och sen ta en dag i Prag själv. Sticka ner mot Paris och dricka vin på uteserveringar med någon kärlek och sen vandra runt själv ett litet tag i Montemarte. Reser till Barcelona för att dansa med någon jag saknat OSV visst är det en bra idé! Lite ensamtid för att lära sig vara i världen och sen bara turnera runt bland mina bästisar i världen

5. Bli känd

6. Vara i Stockholm och för första gången känna att vi är jämlikar! Jag äger mig själv! Och jag kan gå ut på typ måndagar 

Det var det

Puss o kram




Kommentarer
Postat av: Jozzana

riktigt bra planer särskilt nr 5!!

2015-08-16 @ 21:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0