Jag är ingen superhjälte jag, men trivs ju ändå bra med mina lagom snabba ben.

Idag är en känslodag. Ibland är känslodagar så jävla fina, som när vi firade André och jag och Olga gick barfota första gången det året, champagne och sommar i hela blodomloppet och vi kramades alldeles blöta efter årets första bad och solen gick aldrig ner och vi kom överens om att vi tycker så mycket om varandra. Då rymdes känslorna på rätt sätt i kroppen. 


Ibland krossor de en, känslodagarna. Som när jag kämpar med andan i halsen hela dagen och ramlar ihop på badrumsgolvet alldeles förvirrad över hur fysiskt ont det kan göra. Då ryms inte känslorna inte på rätt sätt i kroppen.


Ibland är de både och. Det är det värsta nästan, jag vet inte om jag gråter av lycka eller sorg liksom. När det gör jätteont fast det kanske är vackert. Jag kan inte avgöra. Det är som när en kommer ut ur duschen och försöker kolla i spegeln hur en ser ut men kan inte riktigt avgöra för spegeln är så immig. Så känns dessa dagar, jag försöker kisa och bestämma om det är en solen-går-aldrig-ner dag eller om det är en kippa-efter-andan-på-golvet dag men det är för immigt för att se. 



Då måste jag vara beredd på att slås sönder och krampskratta på samma gång och det tär så oändligt på krafterna. 

Saker jag försökt att inte känna för att det ska göra lite mindre ont:

1. Ungdomen
2. Feminismen
3. Kärleken
4. Illamåendet
5. Ångesten 
6. Håkan 


Här är mina bästa låtar just nu+motivering

1. Lesbian Wannabe av doktor kosmos 
Ibland kan jag banna hormonerna för att jag ens låter de röra sig i riktning mot grabbarna som orsakat mig så jävla mkt äckel.
Jag fattar såklart att det måste vara supermycket förtryck och fördomar mot homosexuella och det är på ett sätt så himla nonchigt av mig att bah "åh kul att va lesbisk" för jag fattar att det måste va skitjobbigt ibland. Det är snarare så att att jag blir besviken på mig själv, att jag inte har mer vett än att låta mig begränsas av könstillhörighet. Och den blir också en hälsning till att nu får d förfan va nog med tabu kring homosexualitet. Och då brukar jag lyssna på den "jag blir kåt av ideologiska skäl". Mm. 

2. Doktor kosmos skriver en låt-doktor kosmos

Helt enkelt för jag ligger inte med moderater

3. Superhjälten-bröderna Lindgren

Mänsklig låt-känner mig tillfreds med mig själv och alldeles gråtig på samma gång

4. Sexbomb-Tom Jones 

Känner mig helläcker när jag lyssnar på den. Den låter typ som ett bra ligg-jazzigt, hett och lite hest. Lyssna på den och glid fram över gatorna o kanske i en o annan sängkammare också vem vet. Tips

4. I'm Every woman-Withney Houston

Ändå vilken kvinna fet låt helt enkelt, känner mig rätt het när jag diggar den

5. Material girl-Madonna

Om en får chansen att fucka patriarkatet så GÖR DET menar kanske Madonna och jag håller med. Bjud mig på er bästa champagne o sen gitttar jag.



Från en idol till en annan. Nu är det dags att sussa alldeles jävla ensam fan jag skiter i kärleken den e så himla kall när en ska somna ensam-ovärt

Skoja






Kommentarer
Postat av: ;-)

okej skrev PRECIS detta i min diary typ?? ellerokej men något liknande, samma anda. skrev lista på saker som gör mig glad bl.a.

2015-01-21 @ 00:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0