Ett långt inlägg om saker jag gjort

Jag har haft mycket att projicera och tänka på och fatta och ta in de senaste dagarna. Hela skolan är över och jag har varit konstant trött och ledsen i ett år, det känns som att ta sig upp ur sängen efter att ha varit sjuk och liksom prova på alla saker igen, orka promenera utan hjärtklappning, hinna träffa alla jag bryr mig om, vilja lära mig saker. Det är en sådan otrolig lyx att få kolla på två filmer samma dag, ta en kaffe på uteservering, ta ett bad utan att ha någonstans att stressa till. 

Jag har mått så mycket sämre än jag orkat känna. Jag har gjort en hel den roliga saker under tvåan och hela tiden omringats av människor jag verkligen tycker om, men jag har mått så himla mycket piss till och från, varit så jävla trött och på så sätt framkallat så mycket ångest. När brytpunkten kommer, i det här fallet skolavslutning, är det svårt att glädjas direkt. Det är så mycket som ska ut ur kroppen, det är så svårt att hinna landa i att stressen är över och livet är tillbaka. Typ som när Loreen vann Eurovision och banga hela festen och drack en cappuccino på rummet. Det är svårt att förstå att det går att vara glad och fri när ens liv bestått av stress och prestationsångest så länge. 

Men nu känner jag att jag börjar landa. Till exempel genom otroligt bra saker jag gjort denna långhelg.


Ätit god middag (den var mycket godare än den ser ut!!!), druckit rosé och kollat en dokumentär om porrindustrin (i'll get back to you about that) 


Mina föräldrar ringde mig tidigt på midsommaraftonsmorgonen och innan tio var vi och plaska i vattnet och regnet. HÄR ÄR MITT BÄSTA TIPS: Jag fångade hela det här läsårets stress, ångest och ängslighet i ett andetag och andades ut det i vattnet. Nu är det borta! Och så fort jag nojjar över nåt eller börjar oroa mig för nåt påminner jag mig om att den där oron har jag andats ut och behöver aldrig mer oroa mig över. Nu börjar det nya livet!


Sen åt vi midsommarlunch och midsommarfika. Det regnade utanför fönstret och jag rullade köttbullar.


Senare lagade jag, Nike, Elina och André god middag och firade midsommar ihop


I midsommarkrans 


Och hade det gött


Och käka världsagod maräng och glasstårta och spela kort och hade det helt fantastiskt


Dan efter gjorde vi kladdkaka





Och dippelidoppade oss i poolen 

Det var kallt

Som fan


Träffa Nina, pratade om framtiden och käka mozzarella salami och päronsallad

Har mycket att berätta om 1. Saker jag pratat om 2. Saker jag tänkt på

Men nu ska jag kolla på new girl med mamma o pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0