Ge mig din hunger

Jag är tillbaka! Jag har saknat mig själv! Jag har saknat lusten, orken, tiden, men jag hör den i skrattet igen, jag känner den i benen igen. Det är fint att vara tillbaka! Att vilja, orka, hinna! Det här har gjort min första pluggfria helg sen jullovet ungefär.





Jag, Jenny och Elina la oss i Bofils i fredags och somnade i gräset till en alex&sigge


Senare på kvällen mötte jag upp min O'C för att dela på en flarra vitt. Vi pratade om kärleken! Konsten! Killarna! Och jag släppte inte hennes hand på hela kvällen. SKÅL för henne och allt hon ger mig. Önskar alla i världen en vän som O'C men henne vill jag helst ha för mig själv. 





Vi rumlade in mot tanto, palla blommor, tappa bort oss och sprang i förvirring mot musiken och kastade oss till slut in i festivalen! Det var nästan för mycket, en jävla festival! Allt gott i livet samlat tillsammans med en vinare i blodet, vi dansa oss så svettiga att vi ville bada men tappa bort oss nånstans på vägen och promenerade in mot vår del av söder igen. 

Somnade med blåmärken på benen och sommaren i huden. 



Lördag! Jag o Elina lyxlunchade på fik och promenera till min favodel av söder. Satt i Ivar Lo och åt godis ur fina påsar, tänkte över hur bra vi har det tillsammans, mitt i sommaren och mitt i staden. Jag får aldrig nog av henne. 


Hamna hos den här kärleken! Vi var i hennes kattvaktarlägenhet och låtsades som att det var hennes egna. Längtar tills mina vänner, kanske allra mest Olga, skaffar egna lyor, kan verkligen se framför mig alla kvällar, alla morgnar, alla cigg i köksfönstrena. Själv känns det helt ofattbart att jag ska ha ett eget kök och en egen liten soffa och typ handla egen tvål! Men jag hoppas att det blir av ordentligt. 







Vi drack kaffe, åt pad Thai, drack te och pratade om passionen. Något av det jag helst vill vara är passionerad, men det är lite skämmigt att vara det. Det är svårt att tycka om så mycket en orkar eller typ skratta jättehögt för det är alltid lite pinigt att vara den som tycker om mest eller skrattar åt nåt fånigt. Jag ska försöka tänka på det, hur härligt jag mår av att vara för mycket, även om det kanske är skämmigt i efterhand. Vi pratade om hur njutningen och passionen och glöden ofta förbises fast det egentligen kanske är ett grundläggande behov. 


Jag och André låg och pratade länge ,till äkta fågelkvitter(!!), innan vi somnade och det känns jobbigt och svårt att tänka att det där bara är hormoner, det känns som påhitt då liksom! Hursomhelst är mina hormoner alldeles asglada när jag är med honom och när jag somnar mellan hans armar. 



En extra bra grej med att mina hormoner gillar André är att tio minuter från honom bor min bästis. Vi åt pizza, retades, skvallrade och redde ut tankar som bara kan redas ut av henne. Hon var på min kärlekslista i sexårs! Tolv år senare är det fortfarande hon som gäller. 

Som ni märker har det varit en jävla mycket ÄLSKLINGAR den här helgen och det känns riktigt fint såklart. Ibland kan Jag tycka att tillvaron känns så svår och obegriplig men sen sitter jag där i solnedgången/i gräset/i köksfönstret/i famnen på honom/i busken för att tjuvröka och så kommer den till mig. Känslan av att det kanske inte är så jävla svårt och känslan av att det är ganska lättbegripligt ändå. Och då känns plötsligt all skit senaste tiden så himla liten i jämförelse med den kärleken. 

Lyssnar på Björn Ranelids sommarprat nu och ska städa rummet. 

Puss



Kommentarer
Postat av: Jellebelle

asssååååeee vill också va m diiiiiiig blir ju avis på alla!!!!<33

Svar: Min älskling!!! Tänkte på dig idag<333 saknar 😭😭😭😭
None None

2015-06-08 @ 00:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0